
2011-04-15 09:08:38
Coraz trudniej zrozumieć
Porobiło się tak, że coraz trudniej zrozumieć mi otaczający świat - ten bardziej odległy i ten bliższy. Zdawać by się mogło, iż siwe włosy, doświadczenie życiowe, nabyta na studiach wiedza, a także uczenie się na błędach, nie tylko swoich ale i cudzych, pomogą. Nie pomagają!Trudności mam w zrozumieniu tego, co się dzieje "na górze". Lider największej partii opozycyjnej nie uznaje prezydenta i każe podać się do dymisji premierowi. Państwowy aparat ścigania przestępstw, nastawia sidła na trójkę młodych ludzi, który w ramach happeningu zrobili z puszek po piwie "Lech" krzyż. Pracują nad tym kilka miesięcy siły operacyjne państwa, bo ci niedowiarkowie obrazili czyjeś uczucia religijne.
Natomiast policja i prokuratura zupełnie nie reaguje, gdy na transparentach przed pałacem prezydenckim pojawiają się hasła lżące premiera i prezydenta. Mało tego, w ich imionach, napisanych zdrobniale, by umniejszyć znaczenie urzędów, które reprezentują, wplata się swastykę i godło z sierpem i młotem - symbole, które kojarzą się z mordowaniem wielu milionów niewinnych ludzi. I co? I nic!
Ale po co wybiegać tak daleko. W powiecie też dzieje się wiele niezrozumiałych rzeczy. Jeden z burmistrzów okazuje się kłamcą lustracyjnym, a ściślej sąd orzeka, że w swoim oświadczeniu lustracyjnym napisał nieprawdę. I nie ma tu znaczenia fakt, że ów burmistrz nic nie wiedział, że ma teczkę operacyjną w SB, że wypełniając oświadczenie lustracyjne, pojechał do znanego pracownika SB, i uzyskał od niego informację, że nie założono mu takiej teczki, i że przed sądem ten SB-ek to potwierdził. Na moją sugestię, że jak nie był pewny, to trzeba było się na wszelki wypadek przyznać do takiej teczki, burmistrz odpowiedział, że gdyby z kolei okazało się, że faktycznie tej teczki by nie było, to też byłby kłamcą lustracyjnym.
Inna sprawa. Skarbnik w Krajence pisze pismo, w którym godzi się na rozwiązania umowy o pracę za porozumieniem stron, a dwa dni później okazuje się, że była to decyzja wymuszona. To myślę sobie - jak wymuszona ? Przypiekali chłopa rozżarzonym żelazem, torturowali? Nie. Okazuje się, że zabrali mu służbowy komputer, a poza tym był chory i pod wpływem leków przeciwbólowych. To wyjątkowa sytuacja. Nie słyszałem, aby leki przeciwbólowe miały taki skutek uboczny, który działa na świadomość w ten sposób, że człowiek jest tak otumaniony, iż nie wie co podpisuje.
Natomiast jeden z radnych PiS cytuje na łamach naszej gazety słowa modlitwy, bo nie chce zapomnieć ("Jeśli zapomnę o nich, Ty Boże na niebie, zapomnij o mnie"). Jako człowiek nie narzucający się zbytnio Panu Bogu, nie bardzo ten cytat pojmuję. Przecież żeby pamiętać o kimś bliskim, kto odszedł na zawsze, nie trzeba chyba się straszyć modlitwą?
Na wszelki wypadek napiszę, że ja też nie chcę być źle zrozumianym. Pana skarbnika z Krajenki nie znam osobiście, chociaż nieraz się widywaliśmy. Z panem radnym PiS znamy się od dość dawna - nie chodziliśmy tymi samymi drogami, ale absolutnie nie mam nic przeciw jego modlitwie. W końcu jest demokracja i każdy może mieć własne zdanie.
Dodaj swoją opinię
Komentarze są własnością ich twórców. Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za ich treść!
Na moją sugestię, że jak nie był pewny, to trzeba było się na wszelki wypadek przyznać do takiej teczki, burmistrz odpowiedział, że gdyby z kolei okazało się, że faktycznie tej teczki by nie było, to też byłby kłamcą lustracyjnym.
Jak nie był pewny to się mógł zapytać a nie twierdzić tak a tak!
Pańska podpowiedż też była durnowata.
Dodał kto pyta.. dnia 2011-04-15 09:08:38
Ja mam też swój bagaż doświadczeń i parę siwych włosów. Prócz tego dotknęła mnie poważna choroba. Ale jakoś daję radę, jak to mówią. Większość swojego życia przeżyłem w PRLu. Wtedy buntowałem się przeciw panującemu porządkowi. Tak naprawdę nie chyba wiedziałem dokładnie, z jakiego powodu. Dziś z perspektywy czasu twierdzę, że żyło mi się lepiej niż teraz. Czułem się bezpieczniej. Moja egzystencja nie była zagrożona. Jest to chyba najważniejsza sprawa w życiu człowieka. Oczywiście tamten system w wyniku błędów i ignorancji rządzących musiał paść.
W PRLu było wiele niegodziwości, szczególnie u jego zarania. A czy teraz w wolnej i demokratycznej najjaśniejszej RP możemy czuć się bezpieczni? Spójrzmy wokół siebie ile jest chamstwa i cynizmu. Wprawdzie nie morduje się ludzi fizycznie, ale morduje się ich godność, moralny porządek. Polacy za komuny nie byli wcale zepsuci. Nie stworzyliby wtedy takiego ruchu jak ?Solidarność?. Myślę o tamtej ?Solidarności? z roku 1980. Obecna to jakiś niedorzeczny mutant. Ktoś powinien zabrać tym ludziom prawa do posługiwania się tym emblematem. Dzisiejsza tzw. demokracja czyni w naszym narodzie podobne spustoszenia jak stalinowcy mordując wszystkich tych, którzy ośmielili się im czymkolwiek podpaść..
Widząc niegodziwości polityków, ich zdruzgotanie moralne, cynizm, arogancję, powiem szczerze, że nie robią na mnie wrażenia informacje, że ten czy ów polityk, wójt, prezydent, nawet ksiądz był za PRLu współpracownikiem SB. Mam to w pięcie. Myślę, że ówczesna władza właśnie dzięki powszechnemu zepsuciu moralnemu nie ma prawa, aby kogokolwiek sądzić w tej sprawie.
Można byłoby powiedzieć, że to naród domaga się rozliczeń, a w imieniu narodu rozliczenia dokonuje Sąd. Tylko niestety Sad też jest u nas upolityczniony. I działa tak jak władza sobie tego życzy.
I długo tak będzie, że naród będzie chciał uczciwych polityków, sądów, prokuratorów. Może sobie chcieć. Do władzy w tym kraju prawie 22 lata temu dorwała się ekipa, która jej nie oddaje. Jaka to jest demokracja.? Oni właśnie oszukali Polaków i tak się ustawili, aby nie można było ich odsunąć od korytka. Popatrzmy sobie na kroniki filmowe sprzed 22 lat i dzisiejsze migawki z Sejmu. Te same mordeczki. Nie znudziły się wam? Bo mnie niektóre przyprawiają o obstrukcje żołądka.
Dodał Obuz dnia 2011-04-15 09:22:44
Dzisiejsza tzw. demokracja czyni w naszym narodzie podobne spustoszenia jak stalinowcy mordując wszystkich tych, którzy ośmielili się im czymkolwiek podpaść..
Niektóre ulice to już tylko puste domy sie zostali ale za to jest cisza i spokój jak siem wychodzi z psem.
Dodał dnia 2011-04-15 10:29:55
Panie Romanie, bardzo Pana lubialem gdy uczyl Pan w dwojce, lecz teraz niestety musze stwierdzic ze jak wszyscy ludzie ktorzy wiekszosc swojego zycia spedzili w PRL jest Pan mysleniem tegoz systemu skazony. I obojetnie czy prawa czy lewa strona, czy opozycja czy rzad wszyscyci ludzie sa wychowani w ten sposob. Takiego wzorca nie da sie zmienic poniewaz ci ludzie nie znaja innej metody rzadzenia ( czyli mataczenia kolesistwa tzw. koryta, niszczenia opozycji) czy wlaki o wladze (strajki pochody transparenty wyzywanie itd. itp). Pan zarzuca ludziom ze obrazaja obecnego prezydenta....mysle ze on sam swiecil przykladem i pokazal ze tak sie nalezy ("jaki zamach taki prezydent"), o panie premierze nie wspominajac bo jeszcze nie slyszalem jego wystapinia w mktorym noie padlo przykre slowo z jego ust w strone braci Kaczynskich. A co do naszego podworka...teczek SB.....tak mysle ze chyba kazdy kto przed rokiem 1989 byl juz pelnoletni moze takowa teczulke posiadac ( prznajmniej teoretycznie) wiec tak naorawde ta generacja Polsce juz nic nie da, ona jest spalona, skazona i zdeprawowana starym systemem i jej metodami.....nalezy wiec oddac wladze ludziom mlodym, ludziom bez teczek, ktorzy chca budowac nowa Polske, Polske nowej Generacji......Generacji Novum.......ta generacja dojdzie kiedys do wladzy i Polska i Polacy jako jeden z najinteligentniejszych i pracowitych narodow bedzie wiodoca sila w Europie i na swiece. Generacja Novum!
Dodał uczen dnia 2011-04-15 22:10:38
A na listę Wildsteina zaglądał, ha?
Dodał Autor dnia 2011-04-16 02:52:09
Wprawdzie treść wpisu skierowana jest do autora felietonu, ale pozwolę sobie wtrącić trzy grosze. Otóż nie zgadzam się z ?uczniem?
Ustalmy, że niewiadomo, kto i czym jest skażony. My PRLem czy druga strona obrzydzeniem do tego czasu, ludzi, narastającym do objawów paranoi. Zgadzam się, że w nadmiarze mamy mataczenia i kolesiostwa, ale żadna miarą nikt mi nie udowodni, jacy ludzie są do tego najbardziej predysponowani. Wskazywanie na myślących lewicowo, wywodzących się z byłych struktur PRL, to bzdura.
Chamstwo i pomawianie? Proponowałbym nie obarczać się tym, kto winien więcej w tej sprawie. Chyba wszyscyśmy jednacy. W dobrym tonie byłoby jednak, aby każdy z nas zrezygnowała z tego oręża. To świadczy o kulturze człowieka. Niestety nie widać żeby ktokolwiek miał zamiar się opamiętać.
Teczki SB? Wręcz przeciwnie. Nie odsuwać tych ludzi. Mamy państwo demokratyczne i jeżeli nie popełnili żadnych przestępstw kryminalnych, niech teraz przysługują się ojczyźnie. Nie zgadzam się z opinią, że oni nie są w stanie już nic dać Polsce.
Dodał Obuz dnia 2011-04-16 09:16:53
pokaz mi choc jednego z teczka ktory nie popelnil przestepstwa, a kolesiostwo, a korupcja, a mataczenie i klamanie i to nazywasz posluga dla ojczyzny? oni nie maja ojczyzny! im to jest obojetne. Ile mamy lat od transformacji? I jak sie przysluzyli ? Panowie prosze was miejcie troche godnosci !!! a co do lewicy.....jaka w Polsce jest lewica, przeciez to smiech na sali jest, starzy komunisci nazwali sie poprostu lewica a w niej tyle lewicowych pogladow ze az mnie zatyka! Popatrzcie na lewice krajow zachodnich.....np. SPD w Niemczech, porownajcie sobie ich programy z nasza lewica......wychodze z tego zalozenia ze jestesmy tu wszyscy na tyle inteligentni ze zauwazymy roznice. Nowa Generacja jest spolecznoscia ludzi o roznych zapatrzeniach politycznych lecz jej fundament bazuje nie na zasadach zaczerpnietych ze starego systemu i spojrzenia na polityke swiatowa zza zelaznej kurtyny ale na zdrowej interakcji politycznej obojetnie czy prawej cZy tez lewej strony. Ludzie starego systemu nie moga byc do konca po za nim poniewaz oni nie znaja nic innego to skad maja wiedziec jak sie inaczej rzadzi, wedlug jakich wzorcow. Mlodzi ludzie ktorzy wyjechali za granice beda wracac i oni widzieli ze mozna inaczej, to oni beda chcieli niedlugo powiedziec ze wszystko widzieli i beda chcieli budowac nowa Polske.
Dodał do obuz i autora dnia 2011-04-16 14:06:23
Lista Wildsteina - panie autorze to tyle ma pan do powiedzenia? prosze wytlumaczyc o co chodzi....tak naprawde
Dodał autoratywnie dnia 2011-04-16 14:10:59
Trudności mam w zrozumieniu tego, co się dzieje "na górze". Lider największej partii opozycyjnej nie uznaje prezydenta i każe podać się do dymisji premierowi. Roman Koenig
Ma Pan trudności w zrozumieniu czy to taki zwykle stosowany chwyt rzekomo literacki? Tyle Pan jeżdzi po świecie i nic? W demokracjach Panie Szanowny dość często zdarza się, że liderzy opozycji odsądzają przeciwników "od czci i wiary" i walą w nich z armat politycznych jakoby ci premierzy, ministrowie tworzący aktualny rząd nie robili co trzeba. Tylko nas wybierzcie drodzy wyborcy krzyczą w programach swoich, przemówieniach, konferencjach prasowych, wystąpieniach parlamentarnych raz po raz żadając dymisji tego czy owego ministra, który ich zdaniem spieprzył bo nic nie umie. Nie jest tak? Dochodzi nawet do bójek, wyzwisk nawet w PE! Nie zauważył Pan? Teraz ja nie rozumiem jak można pisać felieton o demencji! Po co?
A kto chciał wywalić Clintona z prezydentury USA jeśli nie przeciwnicy polityczni?
Nic takiego się nie porobiło! To normalka!
Dodał bura suka dnia 2011-04-16 14:48:40
racja.... tak jest wszedzie i tak tez powinno byc....po to jest opozycja.....tzlko ze u nas wystepuje jescze jeden fenomen......Na ktorym musze orzyznac PO wspaniale buduje sobie sile polityczna......otoz fenomen wszystkiemu winnej opozycji......czytaj PIS.....straszenie ludzi PISem zaszlo juz tak daleko ze np. ceny ktore sa jedne z najwiekszych w europie i nie sa odzwierciedleniem podniesionego podatku vat, fatalnej polityki fiskalnej wplywajacej na slabosc zlotego a w konsekwencji drogiego importu itd itp....nie nie to nie rzad odpoeiada za to tylko opozzcja ktora knuje za plecami rzadu......no i jeszcze moze PE tez jest czasem temu winny......totalna spekulacja przeciw rzadowi....a rzad potrafi wytropic spekulantow. Dobrze ze media tak nie knuja za plecami tyllko pokazuja To co dobre pan Walter tak bardzo dobrze znajacy generala nie wiadomo czyjego, pan Lis - ostoja spokoju i prawdy, Stokrotka nasza blondi kochana itd. chyba cos z ta generacja jest na rzeczy.......pomysl niezly
Dodał do bura suka dnia 2011-04-16 15:09:16
Ustalmy, że niewiadomo, kto i czym jest skażony. My PRLem czy druga strona obrzydzeniem do tego czasu, ludzi, narastającym do objawów paranoi. Zgadzam się, że w nadmiarze mamy mataczenia i kolesiostwa, ale żadna miarą nikt mi nie udowodni, jacy ludzie są do tego najbardziej predysponowani. Wskazywanie na myślących lewicowo, wywodzących się z byłych struktur PRL, to bzdura.
Wariant I:
Bzdura to powyżej zamieszczony tekst!
Autor tekstu dokonał podziału na: "My (skażeni PRL) i "inni-zbrzydeni [PRL]".
Autor po dokonaniu podziału proponuje ustalenie, założenie, żeby od teraz udawać, że nie wiadomo kto jest kto?
a) Bzdurny pomysł!
b) Genialny pomysł!
/niepotrzebne skreślić/
Ustalmy, że niewiadomo, kto i czym jest skażony. My PRLem czy druga strona obrzydzeniem do tego czasu, ludzi, narastającym do objawów paranoi. Zgadzam się, że w nadmiarze mamy mataczenia i kolesiostwa, ale żadna miarą nikt mi nie udowodni, jacy ludzie są do tego najbardziej predysponowani. Wskazywanie na myślących lewicowo, wywodzących się z byłych struktur PRL, to bzdura.
Wariant II:
Po zarysowaniu podziału na: "skażonych PRL" oraz "zbrzydzonych PRL" i zaznaczeniu, że "zbrzydzeni PRL" objawiają paranoję(!) wyrażnie wskazuje autor tekstu, że udawać "niewiedzę Who is who?" jest zabiegiem chybionym bo albo zdrowi albo chorzy paranoicy.
x) Propozycja genialna?
y) Propozycja bzdurna?
/niepotrzebne skreślić/
Dodał poszukiwacz dnia 2011-04-16 16:22:52
Dodał do obuz i autora dnia 2011-04-16 14:06:23
Zgodzę się tylko w kwestii, ze w naszej polityce występuje zbyt wiele patologii. Ale nie generalizowałbym, ze to robią ludzie tylko i wyłącznie związani z dawną PRL. Co do lewicy. Tez mam wiele zastrzeżeń. Nie podzielm jednak zdania, ze zgromadzeni tam ludzie z byłej PZPR są już nic nie warci. Przypominam, że wśród pozostałych partii również i PiS jest wielu byłych członków PZPR. Znam ludzi z byłej PZPR Nie byłem nigdy członkiem tej partii, ale znam osobiście wielu ludzi, którzy w niej byli. Są uczciwi. Paru z nich pełniło dość wysokie urzędy publiczne. Uwag i pretensji nigdy nie słyszałem. Uczciwi ludzie są wszędzie. Pomimo tego ja uważam, że jeżeli ktoś kiedy miał w życiu jakąś niechlubna kartę nie można go skreślać do końca życia. Na tym polega demokracja w wolnym kraju.
Dodał poszukiwacz dnia 2011-04-16 16:22:52
Rebusy do rozwiązywania to możesz zadawać pan na portalu wwwRebusy. pl
Dodał Obuz dnia 2011-04-16 17:17:58
czyli w skrocie "my znamy prawde a jak jej nie znamy to nic nie wiemy" - przypomina mil dobra stara zasade dezorientacji zacierajaca granice miedzy prawda a klamstwem. Czyli ulubiona bron dzisiejszyc politykow. No coz panie Romanie do Pana mam wielki szacunek ale chyba troche za pozno dla Pana na wielka polityke, za bardzo widac wiare w jedna przyzwoita partie. Nawiasem mowiac (uwielbiam to okreslenie:) tez pozostalosci po komunie - slepa wiara ideowa odzwierciedlajaca sie w wierze w jeden sluszny osrodek wladzy bez mozliwosci zmiany pogladow (oznaczaloby to zdrade, tzlko jak ma sie to do naszych politykow? nijak, oni moga z kwiatka na kwiatek) co na zachodzie jest spolecznie bardzo normalne, partie rzadzace moga jedna zla decyzja stracic swoje elektoraty. W Polsce jest takze mozliwe (SLD, AWS) ale ile musimy najpierw pocierpiec? Boli takze krotkowzrocznosc polityczna, liczy sie tu i teraz a nie co potem (OFE) a juz najbardziej boli mnie miedzynarodowe nadstawianie zadka, inestety ale nikt na zachodzie nie bierze nas za partnerow w Europie, nie potrafimy powiedziec slowa kiedy idzie o nasza sprawe (np. sprawa nord streamu, ktory pozwala w okolicach Swinoujscia na zanurzenie 13,5 m a majacy powstac tam gazoport wymaga 15m i co?jak to bylo planowane? dlaczego pan Tusk sie tym nie zajmie? dlaczego jest taka cisza? a przepraszam, wybory niedlugo nie wolno bo caly image sie zawali, PR nie pozwala, a nasz gaz bedzie sobie stal gdzies w emiratach bo po cok nam tam ten gaz jak nam gazprom po promocyjnej trzeciej najdrozszej w Europie wspaniale wynegocjowanej cenie sprzeda.
Dodał notak dnia 2011-04-16 17:21:08
a wlasnie ze nalezy generalizowac. Poniewaz proby niegenaralizownia w postaci lustracji itd. spalily na panewce....gruba krecha, na listach macierewicza cyz wildsteina byli ludzie z roznych obozow. Chodzi o sposob myslenia a nie pogladow politycznych. A sposob myslenia ludzi wychowanych politycznie w tamtych czasach jest nie do zmienienia, i obojetnie czy to jest Kaczynski Tusk czy Walesa albo kwasniewski. Oni wszscy mysla w podobny sposob i niestety dopoki ta stara gwardia nie odejdzie dopoty Polska nie wybije sie na miare swoich mozliwosci a mozliwosci sa, nasza mlodziez jest niesamowicei kreatywna i pokazuje na zachodzie jak sobie radzic. Generacja Novum jest naprawde potrzebne, potrzebujemy ludzi nieskazonych tym mysleniem!
Dodał do obuza dnia 2011-04-16 17:31:09
http://www.gazetapolska.pl/2961-przegapione
prosze o odzielenie faktow od komentarzy,mozna je sobie wpisac na karteczce. troche boli prawda?
Dodał nom dnia 2011-04-16 17:45:50
Obuz
Chamstwo i pomawianie? Proponowałbym nie obarczać się tym, kto winien więcej w tej sprawie. Chyba wszyscyśmy jednacy. W dobrym tonie byłoby jednak, aby każdy z nas zrezygnowała z tego oręża. To świadczy o kulturze człowieka. Niestety nie widać żeby ktokolwiek miał zamiar się opamiętać.
Obuz 2011-04-15 11:22:18
Kolejny popierdolony strateg. Rosjanie chcą podzielenia polskiego społeczeństwa. Co za populistyczna napierdalanina ozorem. A niby w jakim celu panie Półgłowin? Jeżeli jest to środek Rosjan w rozgrywaniu jakiejś batalii, można by sądzić, że dążą do większego celu. Do jakiego? Może oświecisz nas jedną ze swoich genialnych myśli?
Dotychczas myślałem, że na głupotę ma patent Kaczyński i PiS, ale okazuje się, że nie tylko.
Katalog twórczości kulturalnej Obuza: popiredolony (lub pojebany), napierdalanina; tu oczywiste chamstwo: Półgłowin.
Daj sobie Obuz spokój z połajankami, kiedyś cham!
Dodał zwyczajny obywatel dnia 2011-04-16 18:30:00
Generacja Novum jest naprawde potrzebne, potrzebujemy ludzi nieskazonych tym mysleniem!
Dodał do obuza dnia 2011-04-16 17:31:09
I ty myślisz, że jesteś nieskażony? Przemawia przez ciebie totalitarna śpiewka gułagu. On według ciebie nazywa się Generacja Novum,która oczywiście dynamicznie przechodzi w Generację Senesco.
Dodał kosmos dnia 2011-04-16 18:37:58
Dodał do obuza dnia 2011-04-16 17:31:09
Przepraszam, ale faktycznie w poprzednim wpisie nie wypowiedziałem się w kwestii młodych polityków. Oczywiście zgadzam się. jak najbardziej trzeba nam młodej krwi w polityce. Mamy młodych zdolnych ludzi. Również w lewicy. I nie myślę tu wcale o Napieralskim. Ten facet wyjątkowo mi nie pasuje. I nie chodzi mi tu o jego doświadczenie polityczne, na pewno mniejsze niż takiego Leszka Millera. Moim zdaniem SLD pod jego przywództwem nie robi postępów.
Przy wpuszczeniu szerokiej ławy młodych ludzi na scenę polityczną, nie rezygnowałbym do końca ze starych wyg. W pewnych sytuacjach mogą być przydatni.
. Co do lustracji. Przecież w wykonaniu Macierewicza była to paranoja. Głównie wykorzystywana do oczerniania i niszczenia ludzi. Prawdziwa lustracja powinna polegać na tym, ze człowiek powinien być osądzony i obywatele powinni zadecydować co z takim człowiekiem dalej począć. Ma zostać w życiu publicznym, czy nie. W naszym przypadku obywatel miał tylko pożałowania godne przedstawienie. Zresztą czego taka osoba jak Macierewicz by się nie tknęła, wszystko tak wygląda. Teraz mamy Smoleńsk w jego rękach. Macierewicz to szczególnego gatunku kanalia ludzka.
Dodał Obuz dnia 2011-04-16 18:47:54
"chamstwo należy się przeciwstawiać siłom i godnościom osobistom" Jasiu.
Do chamów odnoszę się takim samym językiem. Nie zwykłem siedzieć cicho, gdy wielu ludzi oblewa mnie tu błotem tylko dlatego żem lewicowiec, więc macie na co zasłużyliście. Kulturę mam schowaną dla ludzi, którzy na to zasługują.
Dodał Obuz dnia 2011-04-16 19:02:54
Rebusy do rozwiązywania to możesz zadawać pan na portalu wwwRebusy. pl
Dodał Obuz dnia 2011-04-16 17:17:58
Mogę oczywiście Panie Obuz ale tu i teraz to Pan nam dał zadanie. Pańska propozycja brzmiąca cytuję z pierwszej ręki: "Ustalmy, że niewiadomo, kto i czym jest skażony. My PRLem czy druga strona obrzydzeniem do tego czasu, ludzi, narastającym do objawów paranoi." jest tyleż genialna co bzdurna, za pozwoleniem. Skażenia należy odkażac!
Przypominam Panu Ojca Zadżumionych i proponuję wszystkim spojrzeć na sprawę skażen, zakażen i skutków zaniedbania. Na stacji kwarantanny staje grupa przybyszów, wobec których obsługa winna zastosować procedury w celu oczyszczenia. Można podejrzewać że skażeni są jakąś chorobą, która może spowodować śmierć tysięcy a nawet milionów ludzi. Pan proponuje uznać zarażenie za niebyłe czyli nie leczyć i nie odgradzać kordonem sanitarnym. Uznać, że nie wiemy kto zdrowy,kto chory. Polska zdrowieje ze skażeń komunizmu i PRL. Sam Pan czasem choć nieczęsto przyznaje, że PRL był pomysłem nienajlepszym delikatnie mówiąc. Jesteśmy w Europie. Mamy nieść tę chorobę dalej?
Krótko mówiąc: Udawanie, że nie wiemy kto jest chory/skażony, brak zastosowania kwarantanny można zakwalifikować do dziecinnych, nieodpowiedzialnych pomysłow.
Dodał poszukiwacz dnia 2011-04-16 19:55:11
poszukiwaczu! ale kwarantanna tutaj ni juz nie da, oni sa jak genetycznie zmodyfikowane rosliny, tego nie da sie juz zmienic. Nie chce tutaj skreslac ich jako ludzi, ale oni poprostu nie nadaja sie do dzisiejszej polityki, moze inaczej nasz kraj juz nie wzytrzyma ich polityki, jestesmy na skraju bankrutctwa panowie, nie mamy nic, sprywatyzowano wszystko ( co samo w sobie nie jest zle, tyklko nalezy to zrobic madrze a nie cos na stole i cos pod stolem) ci ludzie nas poprostu okradali.
generacja novum jest juz gotowa do wladzy, najstarsi z nas maja w tej chwili 40 lat. Kazdy ponizej tego wieku nalezy do nowej generacji i ma pdstawy by powiedziec ze nie jest skazony strym systemem!
Dodał generacja novum dnia 2011-04-17 08:36:27
Dodał poszukiwacz dnia 2011-04-16 19:55:11
Dodał generacja novum dnia 2011-04-17 08:36:27
Mamy skażonych wielu ludzi. To widać po wpisach ww. Jest to skażenie na czerwony kolor. A przecież to taka piękna barwa, jedna z podstawowych. I nie ma, co dalej dyskutować z ludźmi, do których prócz paciorka i nakazu klechy nie dociera.
Dodał Obuz dnia 2011-04-17 17:04:12
tak jestesmy skazeni na kolor czerwony....powiem wiecej na kolor bialo czerwony!!!
Dodał generacja.novum dnia 2011-04-17 17:47:41
to raczej ty wychodzisz tutaj na komucha.....najpuerw w jakis sposob bronisz kolegow z tamtych lat ze trzeba przebaczyc ze jeszcze potrzebni bo doswiadczeni itd. jak pan prezydent Walesa, a z drugiej uderzasz w ulubiony cel komuchow czyli Kosciol, ktory w takich sytuacjach nie moze sie bronic. Do tego robisz to w sposob wysmiewczy i pogardliwy....jak za dawnych prlowskich czasow, kazdy psycholog powie ci ze robi sie to tylko wtedy gdy nie ma sie zadnych argumentow.
Dodał do Obuz dnia 2011-04-17 17:59:02
..."ale kwarantanna tutaj ni juz nie da,"...
generacja novum dnia 2011-04-17 08:36:27
Wszyscy albo prawie wszyscy podlegamy kwarantannie już od jakiegoś czasu. Tyle, że rekonwalescencja jednym wychodzi lepiej innym gorzej, niektórym żle. Chodzi o totalitaryzm myślenia, zaciekłość w myśleniu o ideach i ?odkrytych? potwornych możliwościach wprowadzania tych idei poprzez unicestwienie przeciwnika, eksterminację totalną.
Nie zgadzam się na cezurę wieku w kwesti oceny przydatności kandydatów do władzy ponieważ zjawisko "totalitaryzmu myślenia" od ilości latek przeżytych nie zależy. Nawet w przedszkolu czy piaskownicy można dostrzec "małych monopolistów" władzy, którzy jeśli jeszcze nie zabijają to dlatego, że są za słabi.
Dodał poszukiwacz dnia 2011-04-17 19:12:45
Dodał do Obuz dnia 2011-04-17 17:59:02
Na komucha? Przeczytaj sobie definicje ?komunizm? to stwierdzisz, że mój rysopis psychologiczny jest jak najbardziej niezgodny z komuszym. Bronię dorobku ludzi PRLu, bo to co widzisz wokół siebie to w większości dorobek uczciwych ludzi PRLu. Za wielką hańbę Polską uważam lżenie wszystkiego i wszystkich, którzy w tamtym czasie ciężko pracowali i pomimo panującego systemu byli uczciwymi ludźmi. Ten, kto twierdzi inaczej nie ma w ogóle pojęcia o historii tamtych czasów. Radzę obejrzec sobie film dokumentalny o członku KC PZPR Albinie Siwaku.
Oczywiście przyznaję, że w PRLu było wiele niegodziwości. Nie można jednak wszystkiego w czambuł krytykować. Przebaczajmy. Przebaczanie to obowiązek katolików. JPII dużo o tym mówił, czyż nie?
Uderzam w kościół? Ja tylko wskazuje jego miękkie podbrzusze. To nie atak, to raczej uzdrowicielskie krople dżdżu. Kościół katolicki, to prymitywna, rządzona totalitarnie instytucja, której jedynym celem jest gromadzenie majątku za wszelka cenę, a nie wspomaganie i szczerzenie miłości i wiary wśród wiernych. Mógłbym na ten temat napisać wiele.
Robię to w prześmiewczy i pogardliwy sposób? Wyśmiewanie za arogancję jaka emanuje z kleru katolickiego w stosunku do wiernych i nie tylko.
Nie mam argumentów? A opowiadanie podczas kazań o zamachu na samolot w Smoleńsku. Pochowanie Lecha Kaczyńskiego na Wawelu wbrew większości Polaków?
Dodał Obuz dnia 2011-04-17 19:34:22
poszukiwacz - masz racje kolego, ale troche zle interpretujesz przekaz spolecznosci nowe generacji. Mowiac o totalitaryzmie myslenia mowisz tutaj o cesze wrodzonej niemozliwej do wyleczenia i zadna kwarantanna tutaj nie pomoze. Pomysl generacji novum ma za zadanie nie odfiltrowanie ludzi z wadami wrodzonymi a wadami nabytymi!! Cos chyba wiesz o wychowaniu propagandowym itd. itp. Nowa Generacje tego nie doswiadczyla w takim stopniu jak chociazby autor tego bloga ( bez obrazy Panie Romanie nie chodzi mi ot to zeby Pana tutaj obrazac) i to bez wzgledu na oboz polityczny! Oni rozumieja polityke w inny sposob, w ten "jeden prawdziwy i porzdny" sposob (tutaj otwiera sie powoli kwestia totalitaryzmu myslenia). Taki system szukal sobie wlasnie ludzi stworzinych do takiego myslenia (twoj przedszkolak ) i doszkalal w odpowiedni sposob, nasaczal ideologia i propaganda. Ale taki czlowiek predysponowany uksztaltowany w innym kierunku moze cos zdzialac, ale pod warunkiem ze nie bedzie juz uksztaltowany. Takich ludzi przedstawia Nowa Generacja - trzeba tylko wylowic nieoszlifowane talenty i zbudowac na nich Polske od podstaw. Tylko tak pozbedziemy sie patologii politycznej i postkomunizmu rzadzacego i dzielacego od roku 1989.
Dodał generacja novum dnia 2011-04-17 19:44:42
Mamy skażonych wielu ludzi. To widać po wpisach ww. Jest to skażenie na czerwony kolor. A przecież to taka piękna barwa, jedna z podstawowych. I nie ma, co dalej dyskutować z ludźmi, do których prócz paciorka i nakazu klechy nie dociera.
Plecie Pan 'trzy po trzy' i unika Pan odpowiedzi na zagadnienie, które sam Pan tu wsunął. Przypominam: ": "Ustalmy, że niewiadomo, kto i czym jest skażony. My PRLem czy druga strona obrzydzeniem do tego czasu, ludzi, narastającym do objawów paranoi."
To się nazywa "grać w ciuciubabkę" albo w jakąś odmianę "dupnika". Jednocześnie irytuje się Pan, że nie jest poważnie traktowany.
Jeżeli chodzi Panu o tego feblika antyklechowego wyrażnie Pan wpada w obsesję. To nie moja sprawa a czerwony kolor jest również miły moim oczom i jeśli Pan sobie tak chce to powiem, że jest jeszcze czerwień kardynalska, purpura i karmazynowy kolor i fioletowy kolor. Ogólnie czerwone to ładne, gdzieś zasłyszałem...
Imponuje mi czerwień naszej flagi białoczerwonej, lubię wiśniówkę, czerwony barszczyk i tyle w temacie czerwieni.
"U mnie klient może kupić auto w każdym kolorze pod warunkiem, że będzie to kolor czarny!"-ogłosił Ford, ten od autek benzynowych. I jego Pan jakoś nie oskarża o uwielbienie dla czarnej sutanny a przecież również on mógł być czernią wiadomą skażony.
Na poszechną amnezję nie ma powszechnej zgody i słusznie bo jakże mieliby ludzie zapomnieć o Warszawie, Westerplatte, Oświęcimiu, Katyniu.. i milionach cierpiących od faszyzmu czy komunizmu?
Dodał poszukiwacz dnia 2011-04-17 19:51:17
Pan Obuz jest wlasnie ksiazkowym przykladem trafnego okreslenia przedmowcy czyli totalitaryzmu myslenia!
Dodał do obuz dnia 2011-04-17 20:21:36
Nie rozumiem tylko jednego Obuz, kolegom partyjnym trzeba wybaczyc bo sa wsrod nich dobrzy ludzie, ale klechy to juz wszyscy sa prymitywy i trzeoia kase na potege od biednych ludzi, a no i jak oni maja prawo mowic o Smolensku w koncu oni nie sa obywatelami Polski! a JP2 mowil zeby wszystkim wybaczac, czyz nie?
Myslisz ze jestes ironiczny? Otoz nie, jestes bardziej przewidywalny, wypelniasz bardzo dobrze typ polskiego postkomunisty, polityki dzisiejszego SLD, czyli ludzi ktorzy nie powinni nazywac sie lewica bo nawet nie wiedza jak prawdziwa lewica wyglada. Stara gwardia w nowym garniturku. Juz szykuja sie wielkie powroty do polityki takich zbawcow narodu jak Miller i Oleksy. Stokrotka sie ucieszy i poleci do Liska by powiedziec Wprost: lwa nam tu jeszcze brakuje!
a tak gwoli przypomnienia Obuz moze pamietasz kto podpisal konkordat co???
Dodał Boczek dnia 2011-04-17 20:56:49
Bronię dorobku ludzi PRLu, bo to co widzisz wokół siebie to w większości dorobek uczciwych ludzi PRLu. Za wielką hańbę Polską uważam lżenie wszystkiego i wszystkich, którzy w tamtym czasie ciężko pracowali i pomimo panującego systemu byli uczciwymi ludźmi. Ten, kto twierdzi inaczej nie ma w ogóle pojęcia o historii tamtych czasów. Radzę obejrzec sobie film dokumentalny o członku KC PZPR Albinie Siwaku.
Oczywiście przyznaję, że w PRLu było wiele niegodziwości. Nie można jednak wszystkiego w czambuł krytykować. Przebaczajmy. Przebaczanie to obowiązek katolików. JPII dużo o tym mówił, czyż nie?
Dodał Obuz dnia 2011-04-17 19:34:22
Ale pierdy tutaj. Obuz broni a czego? Kto tu zaczepia ludzi? Dorobku a gdzie ten do-ro-bek? Co to go ludzie ciężko tyrający utyrali. Furt to samo. On broni bezbronnych bo to hańba i nikt się nie upomni. no ludzie! Ile razy można to samo pierdzielić no ile? Ludzi nikt nie napada ani kraju czy troche tych bloków gierkowskich lub fabryk. I nagle o przebaczaniu a sam sobie przebacz! Kup sobie piłę moja-twoja i raz ztej strony raz za drugą rączkę. Moja-twoja, moja -twoja.
Dodał syn perelowca dnia 2011-04-17 21:18:42
Dodał poszukiwacz dnia 2011-04-17 19:51:17
"Ustalmy, że niewiadomo, kto i czym jest skażony. My PRLem czy druga strona obrzydzeniem do tego czasu, ludzi, narastającym do objawów paranoi."
Ciężko się dyskutuje z ludźmi, którzy nie potrafią pojąć prostej aluzji, albo udają idiotów. Faktycznie, poszukiwacz nie jest skażony PRLem, bo w tamtym systemie ludzie reagowali na każdą najmniejsze nawet odniesienie. Z tego wypływa wniosek, że kto używa aluzji jest skażony PRLem.
W powyższym zdaniu chodziło o to, że wszyscy już pogubiliśmy się w ocenie tamtych czasów. Moja propozycja brzmi, aby oddzielić PRL grubą kreską. Spór może ciągnąć się w nieskończoność i nic nie da. Na dodatek został mocno upolityczniony. Rozliczenie w naszym stylu wygląda tak, jakby rybak łowił ryby dziurawą siecią. Zaciągnął, a ci, co są winni wypaczeń PRLu, jak szczupaki dawno uciekli. Solidarność obejmując władzę najdelikatniej mówiąc sprawę rozliczenia spieprzyła. O powodach można byłoby dyskutować. Prawdziwe rozliczenie nie nastąpi nigdy, więc najlepszym wyjściem sylaby w tej chwili gruba kreska. Chyba, że któraś ze strona, wzorem posła Piety z PiSu użyje ?Pepeszy lub MPi?. Nawet durny zrozumie, że konflikt spowalnia reformy. Widać to gołym okiem. A jeżeli ktoś myśli sobie, że jeżeli nie zrobimy rozliczeń wróci stare jest w błędzie. Powiązania międzynarodowe, nowe struktury Europejskie wykluczą to. Za błędy trzeba płacić i parę gorzkich pigułek niestety połknąć.
Może kiedyś przyjdzie taki moment, że zaczniemy rozliczać nomenklaturę solidarnościową, a jest za co, i wtedy zobaczymy jak to jest dobrze być lżonym.
Aluzji o czerwonym kolorze poszukiwacz też nie zrozumiał. Czyżby ignorant?
Dodał Boczek dnia 2011-04-17 20:56:49
?Klechy? nie są prymitywami, bo gdyby byli nigdy nie osiągnęliby takiego sukcesu finansowego jak osiągnęli. Jeszcze raz ? to nie jest lżenie tylko wypominanie i pokazywanie niegodziwości kk widocznej gołym okiem, a to różnica. Nic już zna to nie mogę, ze część polskiego społeczeństwa nie dostrzega problemu pasożytnictwa kościoła na żywym organizmie państwa polskiego.
Dodał syn perelowca dnia 2011-04-17 21:18:42
Chłopie gdzies ty się uchował. Jeżeli dla ciebie to co zbudował PRL jest niczym, to dlaczego tak wrzeszczysz w niebogłosy kiedy padały stocznie i inne wybuwane firmy za PRLu. Przecież to nie ma żadnej wartości, prawda? Wy prawisow-kościelni myśliciele sami nie wiecie o co wam chodzi.
A film dokumentalny o Siwaku radzę obejrzeć, bo to jest film o robotniku, uczciwym człowieku, który dostał się w łapy nieuczciwych ludzi z tamtego sytemu. Stał się ich ofiarą.
Dodał Obuz dnia 2011-04-18 09:02:05
Co to da Panie Obuz? Co da pańska gruba kreska? Od czego Pan chce oddzielić PRL? Ta pańska propozycja zrodzi nowe spory np. o grubość kreski, o jej kolor, jej przebieg, kształt (np. prosta kreska, falująca, zygzakowata, pojedyńcza, podwójna, czerwona, czarna itd.). Taki projekt nowatorski to nie byle co!
Kreska musi być wodoodporna Panie Obuz aby wytrzymała pańskie wodolejstwo (aluzyjnie!). O to musimy zadbać w pierwszej kolejności, żebyśmy się nie pogubili w rozróżnianiu dobra od zła.
Dodał poszukiwacz dnia 2011-04-18 11:05:08
Dodał poszukiwacz dnia 2011-04-18 11:05:08
No i właśnie to jest nasz problem, że nie potrafimy być pragmatyczni jak inne narody. Pamiętać historię, ale jej nie wykorzystywać do celów politycznych. My musimy taplać się w naszych problemach. Z takim podejściem do niczego nie dojdziemy. Ja innego wyjścia nie widzę z sytuacji w której się znaleźliśmy na własne życzenie.
Kreska zrodzi nowe spory? Jakie. Oddzielamy PRL, wybaczamy sobie nasze grzechy i budujmy nową Polskę. To nie będzie łatwe, zwłaszcza z nasza mentalnością, ale trudno w takiej sytuacji znaleźliśmy się na własne życzenie.
Jeździ Pan po moich tekstach jak po burej suce. A niech mi Pan powie jakie Pan widzi wyjście. Co Pańskim zdaniem należy zrobić z Polską. Ciekawe co Pan napisze logicznego na ten temat. Zamieńmy się rolami.
I niech Pan się nie cieszy bo nie udało się Panu mnie rozgotować.
Dodał Obuz dnia 2011-04-18 14:51:38
Obuz:
Gruba kreska? mamy ja od roku 1989 jak sie nie myle. Sam pan Walesa, kolega wasz wam to zalatwil i co mamy z tego widzimy dzisiaj. Szkoda ze stwierdziles ze nie da sie z nami dyskutowac bo to samo mozna powiedziec o tobie....juz drugi raz uzyles sztuczki slownej ktora wskazuje na to ze twoja argumentacja jest raczej srednia. Nie mam zamiaru Ciebie tutaj obrazac ale jakos ciezko ci idzie czytanie ze zrozumieniem. Nowa Generacja ludzi mlodych jest konkretna alternatywa do postkomunistycznej lewicowo prawicowej wladzy. Mlodzi ludzie ktorzy wlasnie sie ksztaltuja politycznie i nie jest na nich za pozno, mlodzio emigranci ktorzy zobaczyli kawalek swiata i wiedza jak wygladaja panstwa demokratyczne.
Mowisz ze sie to wszystko rozmylo kto jest skazony a kto nie. Nieprawda. Mysle ze ludzie ktorzy w czasie transformacji dochodzili do wieku doroslego wtedy jeszcze nie nasiakneli starym systemem, oni dopiero kilka lat pozniej zaczeli dorastac politycznie i wlasnie teraz osiagaja wiek pozwalajacy im na skuteczne odbudowanie Polski. ODBUDOWANIE!!! Bo jestesmy zniszczeni i wykupieni!
spadek i osiagniecia PRL:
- czy mowi tobie cos takiego jak dlug Gierka?
- ktora firma lat PRL jeszcze przetrwala i osiaga zyski albo jest powodem do dumy na arenie miedzynarodowej?
- nowoczesne budownictwo tamtych lat te wspaniale blokowiska w ktorych rodzi sie tak wiele pokolenia....patologii
- Wspaniala infrastruktura jedna z najlepszych w Europie wschodniej tak to jest osiagniecie (zaznaczam ze to jest sarkazm)
- do roku 1990 czego dzieci uczono w szkloe? Kto byl naszym przyjacielem? W Katyniu to nasz kwiat intelektualny to Niemcy rozstrzelai nie?
Prosze Cie Obuz daj juz spokoj. Odejdz poprostu, Polska ma juz dosyc takich ludzi jak ty. Generacja Novum nie chce skazywac ludzi starego ukladu, bo nawet nie da sie udowodnic w niezawislym sadzie kto byl czy nie byl komunista poniewaz wiekszosc akt i tak zostala zniszczona. Poprostu chcemy byscie oddali wladze i poszli na emeryture.
A co do pragmatycznosci i pamietaniu historii. Tak glupiego tekstu jak: "pamietac historie ale jej nie wykorzystywac politycznie" to ja dawno juz nie slyszalem. Po co ja pamietac skoro i tak nie mozemy korzystac z doswiadczen, wlasnych historycznych doswiadczen!!! Pan zagubil calkowicie sens historii! z historii wlasnie powinno sie uczyc! Jak dziecko uczy sie na wlasnych bledach opartych na historii swojego zycia!
Aha i w takie sytuacji nie znalezlismy sie na wlasne zyczenie, tylko na zyczenie Wielkiego Czerwonego Brata i jego przydupasow polskich. Bo mielismy wyjscie! gdybysmy nie pozwolili na przejecie wladzy przez komunistow plan Marschalla objalby takze i Polske, ale nie wolano wtedy ze ruscy nas wyzwolili spod rak nazistow i prawowity rzad Polski zostal w Wielkij Brytanii.
Fakty Fakty Fakty! i to historyczne
Jakies dejavu?
Dodał generacja.novum dnia 2011-04-18 18:22:59
"Jeździ Pan po moich tekstach jak po burej suce. A niech mi Pan powie jakie Pan widzi wyjście. Co Pańskim zdaniem należy zrobić z Polską. Ciekawe co Pan napisze logicznego na ten temat. Zamieńmy się rolami."-Obuz.
Przestać kłamać-Panie Obuz. (Ale to nie jest warunek wystarczający.)
Zacząć mówić prawdę!
Moim zdaniem, jeśli zostaną spełnione te dwa warunki sprawy w Polsce zaczną zmierzać w dobrą stronę w sposób naturalny.
Jest to moja, najoszczędniej używając słów, propozycja. Resztę wypełnią Polacy swoją rozumną pracą.
Dodał poszukiwacz dnia 2011-04-18 19:29:46
GN zamieni sie rolami z Panem Panie Obuz! Bardzo chetnie!
Dodał generacja.novum dnia 2011-04-18 19:43:14
Dodał generacja.novum dnia 2011-04-18 18:22:59
Trudno się z Tobą zgodzić we wszystkim kolego. Stara prawda mówi, że w młodości jest przyszłość i rozwój, ale nie należy rezygnować z rad starszego pokolenia. Można się z nimi nie zgadzać, ale wypada wysłuchać, bo może zdarzyć się tak, że starsi doświadczeni mogą mieć czasem rację. Sam przecież twierdzisz, że z historii trzeba wyciągać wnioski. I ja też się z tym zgadzam. Za ohydne uważam polityczne granie historią. To jest to, co się u nas dzieje obecnie, co jest żenujące. I oto mi chodziło w cytowanym przez ciebie zdaniu.
Dlaczego chciałbyś abym odszedł? Ja nigdy komunistą nie byłem. Za tamtych czasów jak wielu ludzi buntowałem się przeciw tamtemu systemowi. Niestety nowa Polska pod wieloma względami mnie zwiodła. Z perspektywy czasu widzę niesprawiedliwą ocenę tamtych czasów. Nie można wszystkich wrzucać do jednego worka. I tu nie dam się przekonać.
?Aha i w takie sytuacji nie znalezlismy sie na wlasne zyczenie, tylko na zyczenie Wielkiego Czerwonego Brata i jego przydupasow polskich. Bo mielismy wyjscie! gdybysmy nie pozwolili na przejecie wladzy przez komunistow plan Marschalla objalby takze i Polske, ale nie wolano wtedy ze ruscy nas wyzwolili spod rak nazistow i prawowity rzad Polski zostal w Wielkij Brytanii.
Fakty Fakty Fakty! i to historyczne
Jakies dejavu??
Coś ci się kolego pozajączkowało. Musiałeś nie zrozumieć moich tekstów. Fakty historyczne dotyczące czasów II wojny światowej i PRLu znam dość dobrze. I nie mam wątpliwości, z jakich przyczyn znaleźliśmy się pod łapą Stalina.
O planie Marschala mogliśmy sobie tylko pomarzyć. Swoją ciepłą pomoc obiecał nam przecież Wissarionowicz. A i zachodni Alianci nie byli wstanie nic zrobić. W Europie to Stalin był zwycięzcą wojny. Polska była pod wpływem Stalina, on był tu ze swoją ?krasną armią?. Tak podzielił się świat, a Polska była krajem maluczkich. Wyobrażasz sobie przeciwstawienie się Rosji przez Polaków? Wiesz, czym by się to zakończyło? Już kiedyś pisałem. Podobnie jak w Katyniu. W najlepszym przypadku zostalibyśmy pozbawieni państwowości w ogóle, a Polacy zostaliby wywiezieni na mróz. Podejrzewam, że dziś nie byłoby po Polakach śladu. I nie byłoby dzisiejszej Polski. Dzięki temu, że wtedy popadliśmy niedobrze i otrzymaliśmy ograniczoną suwerenność, po 45 latach w roku 1989 mogliśmy odbudować wolny kraj. Przemyśl to chłopie i nie bredź o bohaterskim rodzie polskim, który w roku 1945 przeciwstawia się zbrojnie ZSRR. Byłaby to taka sama głupota jak wywoływanie powstania warszawskiego. Dalibyśmy Rosjanom w łapy argument, żeby nas zniszczyć.
Dodał Obuz dnia 2011-04-18 19:58:49
Dodał poszukiwacz dnia 2011-04-18 19:29:46
No to niewiele. Bardzo oszczędnie. Domyślam się nawet dlaczego. Zbyt ogólnikowo. No cóż, w takim razie nie powinien Pan mówić o prawdzie, bo sam się Pan boi jej wypowiedzieć.
Dodał Obuz dnia 2011-04-18 20:03:56
Obuz, takiej historii uczyli nas do roku 1989. Zwykla propaganda!
12 lipca 1947 roku, Francja i Wielka Brytania zwołały w Paryżu konferencję, w której uczestniczyły wszystkie kraje, które wykazały zainteresowanie wprowadzeniem na swym terenie Planu Marshalla. Zaproszenia otrzymały rządy 22 państw (z wyjątkiem Hiszpanii), a pozytywna odpowiedź napłynęła od 18. Wśród nich znalazły się: Dania, Francja, Austria, Grecja, Holandia, Irlandia, Belgia, Austria, Islandia, Norwegia, Portugalia, Islandia, Szwecja, Szwajcaria, Turcja, Włochy, Wielka Brytania i Turcja(ostatecznie z pomocy USA skorzystała również Jugosławia oraz Wolne Terytorium Triestu). Z udziału w przedsięwzięciu zrezygnowała natomiast, początkowo przychylnie nastawiona do pomysłu Czechosłowacja, odrzuciły go także wszystkie kraje socjalistyczne, ZSRR oraz Finlandia.
W odpowiedzi, przedstawiciele szesnastu państw europejskich wysłali do krajów Europy Wschodniej i Związku Radzieckiego specjalny list, w którym zaznaczyli, że "drzwi pozostają nadal otwarte, dla tych wszystkich, którzy zechcą skorzystać z "Planu Marshalla"
22 września 1947 roku Komitet Europejskiej Wspólnoty Gospodarczej, przekazał rządowi Stanów Zjednoczonych projekt odbudowy gospodarki europejskiej, który zakładał przywrócenie w tym okresie produkcji rolnej i przekroczenie produkcji przemysłowej z 1938 roku; osiągnięcie wewnętrznej równowagi finansowej i gospodarczej w wysokości 19,3 mld USD.
Ostatecznie zdecydowano, że 10% wszystkich środków będą stanowiły pożyczki pieniężne, natomiast pozostałe 90 dary materialne. Wysokość przyznawanych środków, miała być ustalana rokrocznie przez Kongres.
Oblicza się, że Stany Zjednoczone przekazały Europie do 30 czerwca 1952 roku blisko 13 miliardów dolarów.
(S. Parzymies, Stosunki międzynarodowe w Europie 1945 - 1999, Warszawa 1999).
Polska nie przyjela tego planu nie zgadzajac sie w przedbiegach na niego bo polscy komunisci juz wtedy sprzedali Polske Zwiazkowi radzieckiemu. Chyba powinienes odswiezyc swoja wiedze historyczna. A historie nalezy jak najbardziej wykorzystywac politycznie i to jest pozytywna tendencjs. To rzady pana Tuska odkrecily to tak ze historia w polityce nie powinna miec miejsca. Blad! tak samo w polsce jest kuriozum ze opozycja jest poddawana ogolnej krytyce mediow....a nie rzad!!!! w ktorym innym panstwie tak jest! no ktorym
A slyszal pan wystep Pana Michnika w Rosji i jego wyklad i wywiad o przyjazni miedzy nami?
Prosze skoncz juz......my nie chcemy sie od was uczyc, nie mamy czego!
Dodał generacja.novum dnia 2011-04-18 21:07:05
"No to niewiele. Bardzo oszczędnie. Domyślam się nawet dlaczego. Zbyt ogólnikowo. No cóż, w takim razie nie powinien Pan mówić o prawdzie, bo sam się Pan boi jej wypowiedzieć." Dodał Obuz dnia 2011-04-18 20:03:56
W jakim "takim razie" nie powinienem mówić o prawdzie?
Ukuł Pan nielogiczny sylogizm i podpiera Pan swój wywód protezą?
Czy dlatego, że wg. Pana to niewiele, bardzo oszczędnie nie mam uprawnień do mówienia o prawdzie?
Czy dlatego,że Pan się czegoś domyśla nie mam uprawnień do mowienia o prawdzie?
Daj Pan spokój takiej logice!
A już to pańskie prostackie "oświadczenie", że ja się boję? wypowiedzieć prawdę, jako wysnuty wniosek dowodzi, że jeśli się coś Panu zdaje to Pan wierzy w siebie i swoje domysły-pomysły dość mocno i uparcie. Tak trzymać!
Tyle, że gadanina o przebaczaniu na tym tle jest posunięciem tyleż zabawnym co żałosnym; jest krętactwem, co już inni sygnalizowali.
Pan daruje ale granica między prawdą i fałszem jest wyrażna.
Dodał poszukiwacz dnia 2011-04-18 21:23:04
Dodał generacja.novum dnia 2011-04-18 21:07:05
Chłopie nie obraź się, ale z jakiej ty choinki się urwałeś. Jeszcze raz ci powtarza, że Stalin rozłożył się nad wschodnią Europą ze swoim płaszczykiem, chroniąc nas przed imperializmem zachodnim. Ironizuje, to tak dla twojej informacji. Rząd niekomunistyczny był w Londynie. Stalin go nie uznawał. Nie było więc możliwości, aby Polska stała się krajem wolnym. Stalin utworzył dla Polski swój własny rząd. Tak można powiedzieć. Ty nazywasz to, że Polscy komuniści sprzedali Polskę. Tak było przyznaję. Ale paradoksalnie takie wyjście ustrzegło nas przed jeszcze większa tragedią. Stalina stać było na wiele. Nawet na fizycznĄ likwidacje całego narodu w zemście za ich ?dobrodziejstwo? i oswobodzenienie nas od faszystów.Zrozum, że nie było innego wyjścia jak przyjąć nakazy Stalina. Plan Marshala nie był dla nas.
Dodał Obuz dnia 2011-04-18 21:42:14
Obuz:.."Stalin rozłożył się nad wschodnią Europą ze swoim płaszczykiem, chroniąc nas przed imperializmem zachodnim. Ironizuje, to tak dla twojej informacji. Rząd niekomunistyczny był w Londynie. Stalin go nie uznawał. Nie było więc możliwości, aby Polska stała się krajem wolnym. Stalin utworzył dla Polski swój własny rząd. Tak można powiedzieć. Ty nazywasz to, że Polscy komuniści sprzedali Polskę. Tak było przyznaję. Ale paradoksalnie takie wyjście ustrzegło nas przed jeszcze większa tragedią. Stalina stać było na wiele. Nawet na fizycznĄ likwidacje całego narodu w zemście za ich ?dobrodziejstwo? i oswobodzenienie nas od faszystów.Zrozum, że nie było innego wyjścia jak przyjąć nakazy Stalina."
Nie od rzeczy będzie zaznaczyć, że to władztwo komunizmu nad Polską jedni przyjęli z rozpaczliwym zrozumieniem a polscy zaprzańcy komunistyczni z radością. Pomagierzy instalowania komunizmu brali udział w unicestwianiu fizycznym wszystkich nie zgadzających się, poniżali wszystkich, których podejrzewali o brak entuzjazmu dla nowych, tragicznych porządków.
Dodał poszukiwacz dnia 2011-04-18 23:16:02
Dodał poszukiwacz dnia 2011-04-18 23:16:02
Teraz też mamy ?entuzjazm?. ?Entuzjazm? ten uwidacznia nowa klasa ?patriotów? pod pałacem prezydenckim w każdy dzień 10-go dnia miesiąca. Ostatnio nawet pojawiły się chęci dozbrojenia pochodu w ?pepesze? i ?mpi?. Pochodnie to już za mało. I tylko wystarczy jedna iskra, jeden rozkaz, wiadomo, kogo i zrobią to samo, co oprawcy stalinowscy.
Dodał poszukiwacz dnia 2011-04-18 21:23:04
Co do prawdy. Ależ proszę, rozwiń Pan tą swoją prawdę, bo jak na razie jest Pan skąpy w wypowiedziach, a ochoczo robi pan ?wydłubany? z czyichś tekstów. Nie bój się Pan krytyki. Przybrał Pan postawę nadwornego łowcy braku logiki udając mędrca. To nie tak.
Tak naprawdę jestem niekonsekwentnym głupcem dyskutując z Panem. Zapomniałem, że kiedyś poprzysięgłem sobie nie wchodzić w spory z poszukiwaczem. Zastanowię się jeszcze czy do tego nie wrócić.
Dodał Obuz dnia 2011-04-19 08:52:02
Obuz chyba powinienes dac sobie spokoj. Mlodziez leci po tobie jak po "burej suce". Brak Ci argumentow a na dodatek argumenty innych jak generacja novum czy poszukiwacz pomijasz, przemilczasz......czyzby byly ci niewygodne? a moze poprostu za mocne?
Dodał zenon dnia 2011-04-20 16:25:11
Dać sobie spokój? Może, bo trudno jest dyskutować z ludźmi, którzy twierdzą z upartością maniaków, iż ?nikt nam nie wmówi, że białe jest białe, a czarne jest czarne?.
Nie idźcie drogą prezesa!!!
?generacja novum? ?poszukiwacz? pomijasz? Generacja ma luki w wiedzy na temat czasów PRLu i zupełnie mylnie odczytuje pewne fakty, co mu udowodniłem, a poszukiwacz, szuka jak zwykle tego czego nikt nie zgubił, chyba, że on sam. Obaj sa ignorantami.
A tak na marginesie, co zenon ma do powiedzenia ? w temacie?.
Dodał Obuz dnia 2011-04-20 19:52:25
Obuz: "Nie idźcie drogą prezesa!!!"
no i to mi w zupełności wystarczy - przesmiestwo, ignoranctwo itd. to cechuje naszą polityke dzisiaj, a Pan jest świetnym przykładem jak działa cała ta machina. Niech Pan idzie drogą premiera, jedyną sluszną drogą politycznie poprawną - nazwiska te same, zachwania te same i polityka ta sama PZPR bis!!!
Dodał zenon dnia 2011-04-24 10:29:23

















.jpg)










