Pilskie starostwo z tytułem „Przyjazny Urząd 2017”

Pilskie starostwo z tytułem „Przyjazny Urząd 2017”
Biuro Obsługi Mieszkańców, parking dla interesantów, elastyczne godziny otwarcia, miejsca dla matek z dziećmi, a przede wszystkim poprawa sprawności pracy to tylko część działań, które w ostatnich miesiącach podjęto w Starostwie. Wszystko po to, aby jak najlepiej służyć obywatelom i świadczyć im usługi na najwyższym poziomie. Między innymi te argumenty wpłynęły na uhonorowanie Starostwa Powiatowego w Pile zaszczytnym tytułem „Przyjazny Urząd 2017”. To wyróżnienie spotkało tylko dwa starostwa w Polsce!

– Dziękuję szanownej kapitule za podjęcie takiego werdyktu. To osiągnięcie jest efektem ciężkiej pracy wszystkich osób zatrudnionych w Starostwie. Możemy być zadowoleni, że nasz urząd jest postrzegany coraz przychylniej i życzliwiej. To motywuje nas do dalszej pracy. Bezustannie czynimy wiele udogodnień, żeby osoby przybywające do Starostwa czuły się w nim swobodnie. Osobiście staram się znaleźć czas dla każdego, kto chce ze mną porozmawiać – zarówno w cztery oczy, jak i za pomocą mediów społecznościowych. Myślę, że coraz lepiej widać, jak blisko społeczeństwa jesteśmy – powiedział Eligiusz Komarowski, starosta pilski. 

Znak jakości „Przyjazny Urząd”, przyznawany przez Instytut Zarządzania i Rozwoju Jakości w Katowicach, otrzymują najbardziej innowacyjne, nowoczesne i skierowane w stronę klienta jednostki sektora publicznego w Polsce. Kapitułę tworzyli między innymi pracownicy Uniwersytetu Wrocławskiego, Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy, czy Uniwersytetu Jana Kochanowskiego w Kielcach. Ocena merytoryczna aplikacji przebiegała dwuetapowo. Najpierw, niezależnie od siebie, dokonywali jej dwaj członkowie kapituły. Wnioski zakwalifikowane do drugiej tury były jeszcze dodatkowo weryfikowane. 

Starostwo Powiatowe w Pile otrzymało tytuł na 12 miesięcy, z możliwością przedłużenia na kolejny rok, w ramach następnej procedury konkursowej. – W Polsce panuje przekonanie, że jakość usług świadczonych przez organy administracji publicznej nie stoi na wysokim poziomie. Państwa wynik w konkursie, jak i będące jego podstawą działania na rzecz doskonalenia jakości obsługi klienta, przeczą tej tezie. Serdecznie gratuluję uzyskania certyfikatu – napisał w okolicznościowym liście do starosty Piotr Celej, prezes zarządu Instytutu Zarządzania i Rozwoju Jakości.

W przeszłości certyfikat "Przyjazny Urząd" przyznano m.in.: Wielkopolskiemu Urzędowi Wojewódzkiemi, Lubuskiemu Urzędowi Wojewódzkiemu w Gorzowie Wielkopolskim, Urzędowi Marszałkowskiemu Województwa Mazowieckiego, Urzędowi Miasta Rzeszowa czy Urzędowi Miasta Gdyni.

(pp)

 

Anna Czapla-Furtacz
Podziel się:
Oceń:
 

Komentarze (0)

Dodanie komentarza oznacza akceptację regulaminu. Treści wulgarne, obraźliwe, naruszające regulamin będą usuwane.


Pozostałe