Rewolucyjne zmiany w Urzędzie

  • 4.08.2018, 10:02 (aktualizacja 04.08.2018 10:06)
Rewolucyjne zmiany w Urzędzie
Urząd Miejski w Wieleniu, jako jeden z pierwszych w regionie wdraża e – urząd! We współpracy z 16 gminami Województwa Wielkopolskiego - Gmina Wieleń uczestniczy w projekcie pt. "Rozwój i integracja systemów informatycznych wspierających komunikację elektroniczną”.

Już na początku kadencji Burmistrz Wielenia Elżbieta Rybarczyk zainicjowała prace zespołowe nad opracowaniem strategii, w efekcie czego została uchwalona „Strategia Rozwoju Społeczno – Gospodarczego Miasta i Gminy Wieleń na lata 2015-2024”. E-urząd to jeden z kroków mających ułatwić życie mieszkańców. Dzięki uruchomieniu tej platformy można będzie załatwiać sprawy przez Internet bez konieczności fizycznego kontaktu z urzędem. W maju 2017 roku Gmina Wieleń otrzymała decyzję o przyznaniu dofinansowania projektu z Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego - Działanie 2.1 Rozwój elektronicznych usług publicznych. Projekt zakłada stworzenie platformy udostępniania mieszkańcom gminy usług Urzędu Miejskiego w Wieleniu i gminnych jednostek organizacyjnych w formie elektronicznej. Wartość projektu to 428.286,00 zł (dofinansowanie to 85% kosztów kwalifikowanych).

Zadanie polega na wdrożeniu kompleksowego zintegrowanego systemu elektronicznego obiegu dokumentów w Urzędzie Miejskim w Wieleniu i systemu o ograniczonej funkcjonalności w jednostkach organizacyjnych. Kolejnym krokiem będzie wdrożeniu systemu cyfrowego urzędu, tj. utworzenie portalu internetowego zawierającego elektroniczne formularze przeznaczone dla interesantów wraz ze skrzynką podawczą i kontami użytkowników pozwalającego na elektroniczną wymianę dokumentów w relacji urząd – interesant. Zmodernizowany ma zostać również Biuletyn Informacji Publicznej, tak aby informował na bieżąco o stopniu załatwiania spraw w urzędzie. Wdrożenie obejmuje również integrację elektronicznego obiegu dokumentów z innymi systemami informatycznymi urzędu. Projekt zakłada wdrożenie szerokiego zakresu usług w formie e-formularzy.

Jak dodaje Bartosz Niezborała z UM. Zakupiono niezbędny sprzęt komputerowy. Wykonawcą projektu została firma MADKOM S.A., dostawca i integrator autorskiego oprogramowania do zarządzania dokumentami, informacją i procesami w administracji publicznej. Odbyły się szkolenia pracowników urzędu, którzy już korzystają z systemu SIDAS EZD – elektronicznego obiegu dokumentów. W tym tygodniu wdrażany jest system mikroEZD w jednostkach organizacyjnych (uproszczony obieg dokumentów, dostęp do elektronicznej skrzynki podawczej). W trakcie przygotowywania jest nowy Biuletyn Informacji Publicznej z możliwością podglądu stanu realizowanej spraw w urzędzie oraz strona e – urzędu, na której dostępne będą e – usługi dla klientów Urzędu Miejskiego w Wieleniu.

Przypomnijmy, że Urząd Miejski w Wieleniu jest laureatem Ogólnopolskiego Konkursu „Przyjazny Urząd”, który ma na celu identyfikowanie i wyróżnianie tych jednostek sektora administracji publicznej, które w skali kraju działania związane z obsługą klienta podejmują najskuteczniej i najefektywniej. Zgłoszenie uzyskało drugi wynik w Polsce pod względem ilości zdobytych punktów – dlatego Urząd Miejski w Wieleniu otrzymał wyróżnienie specjalne pod nazwą „Wzorowa Jakość”.

(pik)

Podziel się:
Oceń:

Komentarze (0)

Dodanie komentarza oznacza akceptację regulaminu. Treści wulgarne, obraźliwe, naruszające regulamin będą usuwane.

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu www.dzienniknowy.pl z siedzibą w Pile jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.

Pozostałe