Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
To trzeba wiedzieć:
Reklama

I stała się światłość...

We wtorek Philips Lighting otworzył w Pile zmodernizowane Centrum Zastosowań Światła. To jedyne takie miejsce na mapie Europy środkowo-wschodniej i - jak podkreśla Bogdan Rogala, prezes zarzadu, dyrektor generalny Philips Lighting- fenomen sam w sobie, gdzie na ogromną skalę odbywa się edukacja z zakresu oświetlenia.
I stała się światłość...

Nowe centrum nie tylko pokazuje jak zmieniają sie technologie, ale też uzmysławia, że jesteśmy na progu nowej ery, gdzie światło wykorzystywane będzie do wielu innych rzeczy poza oświetleniem. Już teraz stosuje się je do nawigacji i sygnału interentowego.

Pilskie Centrum Zastosowań Światła, zlokalizowane na terenie Philips Lighting przy ul. Powstanców Wlkp. ma swoją 24-letnia historię. W Holandii z okazji 100-lecia firmy wybudowano nowe Centrum, a poprzednie podarowano Pile, gdzie cyklicznie jest unowocześniane. We wtorek przecięto wstęgę przy nowo zmodernizowanym Centrum, obejmującym potęgę LED i rozwijającą się w branży technologię jutra.

Prezes Bogdan Rogala:- Pilskie Centrum Zastosowań Światła to fenomen sam w sobie. Poza Holandią i Francją nie ma na świecie podobnego miejsca, gdzie odbywa sie edukacja z zakresu oświetlenia na taką skalę. Rocznie Centrum odwiedza od 3 do 5 tys osób. W ciągu 24 lat istnienia podjęliśmy tu od 80 do 100 tys. zwiedzających.

***

Centrum Zastosowań Światła zostało podzielone na kilka stref, z których każda prezentuje inne możliwości oświetleniowe. Strefa oświetlenia architektonicznego pokazuje grę światła i cienia oraz sposoby na osiągnięcie artystycznych efektów świetlnych; Strefa Basics of Light ułatwia odwiedzającym zrozumienie złożoności zjawiska światła. Przestrzeń ta – jak chcieli projektodawcy- została zaaranżowana tak, aby pomóc przybliżyć najważniejsze parametry oświetleniowe oraz zrozumieć ich wpływ na dobre samopoczucie; Strefa biurowa uwodacznia wpływ oświetlenia na ogólny komfort pracy oraz samopoczucie poprzez wspieranie cyklu dobowego pracowników; Strefa przemysłowa pokazuje jak zmniejszyć koszty utrzymania wielkich hal poprzez redukcję zużycia energii. To także miejsce, gdzie podkreślany jest wpływ światła na bezpieczeństwo oraz higienę pracy; w strefie handlowej natomiast można zobaczyć, jak za pomocą światła przyciągnąć uwagę klientów do sklepu.

Jak uzupełnia biuro prasowe Philipsa, podczas wizyty w Centrum Zastosowań Światła można dowiedzieć się również o koncepcji Human Centric Lighting, według której nasze ciało może być stymulowane poprzez światło, które pobudza niczym filiżanka kawy, lub relaksuje i pozwala się wyciszyć. Nagroda nobla z fizyki w roku 2017 została przyznana za odkrycie wpływu niebieskiego światła na ludzki organizm oraz funkcjonowanie zegara biologicznego, co dało podstawę do opracowania idei Human Centric Lighting.

***

Otwarcie Centrum nie było jedyną okazją do zorganizowania wtorkowego wydarzenia w pilskim Philipsie. Podczas uroczystego przywitania gości prezes Rogala pod hasłem Quo vadis Philips Lighting omówił główne kierunki działalności firmy oraz przybliżył głośną ostatnio kwestię zmiany nazwy firmy:- Signify- wybor trwał wiele miesiecy. Analizowano 5 tys. propozycji różnych nazw. Ostatecznie wybrano Signify- słowo- zainspirowane czterema innymi angielskimi wyrażeniami. Znakiem, który jest symbolem światla i bezpieczenstwa, sygnałem, przekazywanym dalej. Podkreśla ważność oszczędności energii oraz stanowi nasz podpis. To swiatło staje się inteligentnym jezykiem, umożliwiającym komunikację.

Jeżeli chodzi o naszą firmę, zmieni sie tylko nazwa, marka Philips zostanie zachowana- podsumowuje prezes.

Tekst: (acz)

Foto: (acz),

biuro prasowe Philips Lighting



Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Reklama
Ostatnie komentarze
Autor komentarza: MnemozynaTreść komentarza: Ta anorektyczka postanowiła kiedyś na sprawie odebrać przyrzeczenie od Lemana. A on najpierw zapytał: w rocie przyrzeczenia jest "...szczerą prawdę..." . Prawda nie potrzebuje szczerości a zgodności wypowiedzi z tym, co jest. To słowo szczerą jest niepotrzebnym idiotyzmem. Pani Monika sędzia odpowiedziała, że tak ustalił ustawodawca. Na to Leman, że idioci są wszędzie. Sędzia znielubiła Lemana.Data dodania komentarza: 31.10.2025, 09:10Źródło komentarza: „Szydercy” - odcinek 14.Autor komentarza: robota na hajuTreść komentarza: Tak. Szczęście, że nie było już izb wytrzeźwień. Podobno zostały skasowane, bo najwięcej klientów, to politycy "рампа гражданский", amatorzy Rasputin Strong Crystall - Clear Vodka smooth and Genuine 70% 3 litry na łba.Data dodania komentarza: 30.10.2025, 19:22Źródło komentarza: „Szydercy” - odcinek 17.Autor komentarza: ciekawska podfruwajkaTreść komentarza: To po tym wielkim chlaniu nasz pieszczoch bohater maszerował ciężkim chodem opoja po piwo na kaca? A tu w sklepie pustki procentowe, bo miejscowi wszystko wypili.Data dodania komentarza: 30.10.2025, 19:16Źródło komentarza: „Szydercy” - odcinek 17.Autor komentarza: zagrycha i zapitkaTreść komentarza: Obecnie od sierpnia 2025 redaktor naczelny i wydawca o nazwisku strasznie plugawym, żeby nie powiedzieć chujowym, pełen pustki mentalnej poszedł dalej, zastosował tryb rodem z Mysiej 5 pod kryptonimie "Error 1006". To jest totalna cenzura, wykluczenie dla spokoju picia, spożywania i trunkowania do góry dupą jak w pół drogi między Toruniem a Iławą u kumpla.Data dodania komentarza: 30.10.2025, 19:13Źródło komentarza: „Szydercy” - odcinek 17.Autor komentarza: 40% to wódkaTreść komentarza: Oni stronią od trzeźwości codziennej.Data dodania komentarza: 30.10.2025, 18:32Źródło komentarza: „Szydercy” - odcinek 3Autor komentarza: MnemozynaTreść komentarza: Do dzisiaj nie ma informacji, żeby Mariusz Józef Szalbierz zdystansował się od tych kalumnii i złożył w worku pokutnym samokrytykę na klęczkach przed blokiem mieszkalnym przy ulicy Wawelskiej 32. Tam może spotkać obsobaczanego Lemana, którego w swojej twórczości nazywał gównem, łajnem, chamem, prostakiem, świnią.Data dodania komentarza: 30.10.2025, 18:30Źródło komentarza: „Szydercy” - odcinek 3
Reklama
Reklama