Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
To trzeba wiedzieć:
Reklama

Obwodnica Obornik coraz bliżej – jest umowa!

OBORNIKI Długość projektowanej S11 w woj. wielkopolskim to około 260 km, w tym odcinki Szczecinek – Piła o długości około 59 km, Piła – Ujście ok. 20 km i Ujście – Oborniki 43 km
Obwodnica Obornik  coraz bliżej  – jest umowa!

- Ruszamy z S11 na odcinku Oborniki – Poznań. Podpisaliśmy umowę na zaprojektowanie i budowę drogi ekspresowej S11 na odcinku Oborniki – Poznań wraz z obwodnicą Obornik. Inwestycję o długości ponad 22 km zrealizuje konsorcjum firm Kobylarnia i Mirbud. Wartość umowy to ponad 853 mln zł. - Informuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział Poznań. 

To wiadomość niezwykle ważna także dla pilan, którzy dojeżdżając do Poznania niejednokrotnie tkwią w obornickim korku…

Budowa ponad 22-kilometrowego odcinka zapisana jest w Rządowym Programie Budowy Dróg Krajowych do 2030 roku i prowadzona będzie w formule Projektuj i buduj. Wykonawca ma 10 miesięcy na opracowanie projektu budowlanego i złożenie wniosku o wydanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID). 

- Zakładamy, że jej procedowanie zajmie siedem miesięcy, a na prace w terenie przypadną kolejne 22 miesiące. Z czasu realizacji robót wyłączone będą okresy zimowe od 16 grudnia do 15 marca.

Budowa w terenie powinna rozpocząć się pod koniec 2025 r. Przy sprawnym przebiegu całego procesu administracyjno-budowlanego kierowcy z nowej trasy skorzystają w II kwartale 2028 r.

 

Opis drogi

Droga ekspresowa będzie przebiegać po wschodniej stronie miejscowości Rożnowo, Kowanowo, Oborniki, Ocieszyn i Świerkówki oraz po stronie zachodniej miejscowości Łukowo, Gołaszyn i Chludowo. Ominie tereny Natura 2000 znajdujące się w okolicy rzeki Warty. 

- Na wysokości Obornik zbudujemy nowy most, który zapewni bezpieczną przeprawę przez Wartę w ciągu S11. Odcinek włączy się do istniejącego już węzła Poznań Północ i zachodniej obwodnicy Poznania.

Inwestycja przewiduje m.in.: budowę odcinka drogi ekspresowej o przekroju (dwie jezdnie po dwa pasy ruchu), budowę węzłów drogowych: Oborniki oraz Chludowo, budowę dróg/dodatkowych jezdni do obsługi ruchu z terenów przyległych do pasa drogowego, przebudowę/budowę istniejących dróg w zakresie kolizji z drogą ekspresową, budowę 38 obiektów inżynierskich, budowę miejsc obsługi podróżnych Oborniki Wschód oraz Oborniki Zachód, budowę Obwodu Utrzymania Drogowego.

Droga Oborniki – Poznań wraz z obwodnicą Obornik stanowi fragment drogi ekspresowej S11 Kołobrzeg – Poznań, jak również element ważnego w skali kraju połączenia drogowego, w tym o znaczeniu obronnym. Zapewnia dojazd z Poznania na środkowe wybrzeże Bałtyku i jednocześnie dogodny dojazd do Szczecina. 

 

S11 w woj. wielkopolskim

Trwają prace projektowe dla budowy trasy S11 od granicy z woj. zachodniopomorskim do granicy z woj. opolskim. Długość projektowanej S11 w woj. wielkopolskim to około 260 km, podzielonych na następujące odcinki: 1.Szczecinek – Piła o długości około 59 km, 2.Piła – Ujście o długości około 20 km, 3.Ujście – Oborniki o długości około 43 km, 4.Kórnik – Jarocin o długości około 43 km, 5.Jarocin – Ostrów Wielkopolski o długości około 57 km, 6.Ostrów Wielkopolski – Kępno o długości około 30 km.

Dla pozostałych odcinków S11 trwają prace projektowe. 

Dla trasy ze Szczecinka do Piły Generalna Dyrekcja Ochrony Środowiska rozpatruje odwołania od decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach (DŚU).

- Dla odcinka Ostrów Wielkopolski – Kępno uzyskaliśmy DŚU, obecnie trwa rozpatrywanie przez Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie odwołań od DŚU. Z kolei dla Piła – Ujście, Ujście – Oborniki, Kórnik – Jarocin oraz Jarocin – Ostrów Wielkopolski toczą się postępowania o wydanie DŚU - informuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział Poznań.

 

źródło: GDDKiA

Fot 

S11. Oznaczone kolorem czerwonym to odcinki w realizacji, niebieskim – w przygotowaniu, zielonym – w przetargu, czarnym – już istniejące  



Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Ostatnie komentarze
Autor komentarza: o pospolitościTreść komentarza: Uważam, że tłuszcza czytelników dzieł Noski uzna jego pisaninę za w pełni poprawną co do stylu, szyku i ortografii. Bo jak to, żeby magister polonistyki i po jakichś dogrywkach podyplomowych mógłby popełniać ortograficzne błędy pospolite?Data dodania komentarza: 26.04.2025, 17:39Źródło komentarza: Kult kłamstwaAutor komentarza: o sitwachTreść komentarza: Konsekwencją ustalenia, że prywatny akt oskarżenia został podpisany przez kogoś zewnętrznego względem osoby uchodzącej z autora/autorkę jest prosty wniosek, że aktu oskarżenia nie ma. Jest za to konstatacja, że osoba podszywająca się pod autorstwo na policji i przed sądem jest przestępcą. Nikt jej nie ścigał. Bo jak ścigać kogoś z sitwy?Data dodania komentarza: 26.04.2025, 17:28Źródło komentarza: Kult kłamstwaAutor komentarza: Wawelska koło ŻabkiTreść komentarza: Za to Pani Krysia mimo, że bez czerwonego berecika, nadal urocza.Data dodania komentarza: 26.04.2025, 11:51Źródło komentarza: Historia Piły i okolic w najnowszych książkach Zbigniewa NoskiAutor komentarza: pytakTreść komentarza: czy towarzysz druh kapusta Wiktor w swojej robocie wykonał 191 kartek donosów? czyli o 191 kartek więcej niż Kmicic?Data dodania komentarza: 26.04.2025, 11:42Źródło komentarza: "Szydercy" - odcinek 22.Autor komentarza: ormo czuwa teżTreść komentarza: Czuwanie, to specjalność harcerzyka tw Wiktora, Janka rowerzysty.Data dodania komentarza: 24.04.2025, 19:59Źródło komentarza: "Szydercy" - odcinek 22.Autor komentarza: obserwator pilskiTreść komentarza: Kazek Posada alias Aleksander Radek nadal ożywia swoją obecnością zasoby sławy i chwały Tygodnika Nowego, mimo, że już odszedł był na zielone łąki niebieskie. Ale w ostatnim numerze Tygodnika Nowego tkwi w stopce redakcyjnej jako Zbigniew Noska.Data dodania komentarza: 18.04.2025, 19:03Źródło komentarza: Historia Piły i okolic w najnowszych książkach Zbigniewa Noski
Reklama
Reklama