Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
To trzeba wiedzieć:
Reklama

Rozwiązania digital signage – poznaj innowacyjny kanał reklamowy

Współczesna reklama, aby trafić ze skutecznym przekazem do odbiorcy, powinna być czymś więcej niż papierową grafiką na billboardzie. Przykładem innowacyjnego podejścia do tego zagadnienia są rozwiązania digital signage. Są one nie tylko przykładem nowoczesnego marketingu, ale i skutecznym instrumentem, zwiększającym konkurencyjność różnych branży.
  • 07.06.2021 13:00
  • Autor: Grupa Tipmedia
Rozwiązania digital signage – poznaj innowacyjny kanał reklamowy

 

Czym jest digital sigange?

Digital signage jest systemem, który umożliwia prezentację multimedialnych treści na cyfrowych wyświetlaczach, czyli nośnikach obrazu. Mogą być nimi ekrany LED, LCD, ekrany i tablice interaktywne a nawet projektory. System ten jest prywatnym kanałem nadawczym, zarządzanym centralnie. Pozwala emitować treści ściśle dopasowane do konkretnej grupy odbiorców, przebywających w danym miejscu i czasie.

Praktycznie każdy z nas widział już rozwiązania digital signage, choć nie każdy jest tego świadomy. Kontakt z nimi miały na pewno te osoby, które były np. w większym centrum handlowym i widziały ekrany emitujące reklamy, zapraszające na promocję do sklepu z ubraniami czy zachęcające do skorzystania ze zniżki na obiad w restauracji galerii handlowej.

Dlaczego rozwiązania digital signage są tak innowacyjne?

Digital signage pozwala w nowoczesny i atrakcyjny sposób prezentować treści reklamowe. Przekaz w formie cyfrowej przyciąga uwagę i zapada w pamięci. Generuje też pozytywne doznania i wrażenia. Dodatkowo, system ten jest najczęściej wkomponowany w otoczenie, przez co podnosi jego estetykę. A to jeszcze bardziej zwraca uwagę potencjalnego klienta. I zachęca go do zakupów.

Właściciel prywatnego kanału digital signage ma więc większą szansę na pozyskanie nowych klientów. Cały system pozwala mu też na szybkie i zdalne aktualizowanie emitowanych treści. Najważniejsze jest, że są one personalizowane: w ciepły i słoneczny dzień mogą zachęcać do kupna koszulek na ramiączkach a w deszczową pogodę – parasolek z logo sklepu tej samej marki.

Videowall jako innowacyjne rozwiązanie

Rozwiązania digital signage nie ograniczają się tylko i wyłącznie do pojedynczych ekranów, które w różnych miejscach emitują różne reklamy, pochodzące od tego samego nadawcy i kierowane do różnych grup odbiorców. Niektóre z nich układane są np. w videowall, czyli ścianę wideo. Połączone ze sobą ekrany o cienkiej ramce, tworzą jeden wielki wyświetlacz, który wyjątkowo dobrze przyciąga uwagę.

Dlaczego? Przede wszystkim ma duży, wyraźny i czytelny obraz. Zachwyca kolorami i detalami. Oddziałuje na zmysły, pobudza wyobraźnię i angażuje klienta. A jak wiadomo, wszystko to, co klientom kojarzy się pozytywnie, zapada w ich pamięci. Tworzy też wrażenie profesjonalizmu danej marki, przez co zachęca potencjalnych klientów do zakupu jej produktów.

Zaangażowanie przez interakcję – ekrany dotykowe

Reklama nie musi być jednostronnym przekazem, w którym odbiorca jedynie ją ogląda. Istnieje bowiem możliwość, aby potencjalny klient wszedł w interakcję, korzystając z ekranów dotykowych. Mogą być nimi infokioski czy totemy. Mogą pełnić rolę nie tylko informacyjną, ale także reklamową – na przykład promować dane miejsce, markę, sklep.

Przyciągają one uwagę nie tylko atrakcyjnym wyglądem, ale także możliwością „pobawienia się” technologią. Prezentowane przez nie treści zachwycają swoją jakością i absorbują odbiorcę. A to kolejny, bardzo dobry sposób na udany marketing.

Czy warto zainwestować w rozwiązania digital signage?

Tak! Ich zaletą jest bowiem nie tylko wzbudzanie zainteresowania wśród klientów, ale i łatwe zarządzanie całym systemem. Jego właściciel ma nad nim pełną kontrolę i niemalże natychmiastową możliwość dopasowania emitowanych treść do aktualnych potrzeb. Digital signage jest więc kluczem do sukcesu i zwiększenia konkurencyjności na rynku.

Materiał Partnera


Ostatnie komentarze
Autor komentarza: Roman G.- cyngiel Henryka S.Treść komentarza: Czy można zastosować te cztery groźby w trybie koniunkcji? Na przykład: pobić, dźgnąć nożem w plecy, przejechać ciężarówką z flakami, wrzucić do płonącego domu gdzieś tam.Data dodania komentarza: 29.05.2025, 10:24Źródło komentarza: "Szydercy" - odcinek 22.Autor komentarza: drwalTreść komentarza: A czy może wziąć piłę łańcuchową i zerżnąć gaj tujowy przy chawirze 4 Stycznia?Data dodania komentarza: 28.05.2025, 20:15Źródło komentarza: "Szydercy" - odcinek 22.Autor komentarza: mirabelkiTreść komentarza: Udało się mimo tego, że w roku 2013 ktoś zgłosił projekt zabicia Krystyny L. na cztery sposoby alternatywne. Ten zamiar był sygnowany nazwiskiem STOKŁOSA. Ponieważ, żeby zabić Krystynę, trzeba by najpierw zabić Janusza, można ustalić, że im się nie udało a Lemanku żyw.Data dodania komentarza: 26.05.2025, 16:17Źródło komentarza: "Szydercy" - odcinek 22.Autor komentarza: szczawikTreść komentarza: Lemanku - ty je szcze żyw?Data dodania komentarza: 25.05.2025, 23:50Źródło komentarza: "Szydercy" - odcinek 22.Autor komentarza: robolTreść komentarza: O ile się rozchodzi o teorię Barabasza, że nie popełnia błędów, kto nic nie robi, ja się nie zgadzam, bo nic nierobienie jest największym błędem.Data dodania komentarza: 25.05.2025, 10:57Źródło komentarza: "Szydercy" - odcinek 22.Autor komentarza: lubiejący wychlaćTreść komentarza: Rewelacyjny fragment kiedy Barabasz zrelacjonował przypadek dziennikarskiego badania alkomatem jakiegoś gościa. Okazało się, że człowiek jest do bólu trzeźwy. Wtedy Szalbierz zrobił minę, która może być przejawem zatroskania, że jak to, żeby facet miał 0,0 na alkomacie! Powiedział jakąś onomatopeję: uuuuuuuu! To wyraz bólu solidarnościowego, że nietrzeźwość nie zawitała.Data dodania komentarza: 24.05.2025, 13:25Źródło komentarza: "Szydercy" - odcinek 22.
Reklama
Reklama