Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
To trzeba wiedzieć:
Reklama

Kolej: Przed nami niedogodności na trasie Piła – Oborniki

Autobusowa komunikacja zastępcza – od maja - na 4 miesiące
Kolej: Przed nami niedogodności na trasie Piła – Oborniki

Trwa remont trasy kolejowej Piła – Poznań. Po zakończeniu modernizacji podróż Poznań – Piła skróci się o około 40 minut.

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. kończą kolejny etap prac związany z modernizacją trasy Poznań – Piła. Szeroki zakres prac rozpoczętych w marcu na odcinku Wargowo – Oborniki Wielkopolskie wymagał zmian w kursowaniu pociągów. Wprowadzono tam zastępczą komunikację autobusową.

Pasażerowie pociągów regionalnych poruszają się obecnie zastępczą komunikacją autobusową na odcinku Oborniki Wielkopolskie – Wargowo. Natomiast składy dalekobieżne kierowane są trasą przez Krzyż lub Stargard. Prace na tym odcinku właśnie dobiegają końca. Teraz przeniosą się bliżej Piły. W okolicach maja zostanie zatrzymany ruch kolejowy między Obornikami i Piłą.

- W tej chwili prace na odcinku Wargowo – Oborniki są na ukończeniu. Za chwilę wykonawca rozpocznie prace między Obornikami i Piłą. I teraz na tym odcinku zostanie zatrzymany ruch kolejowy. Będzie trochę niedogodności dla podróżnych – mówi Wojciech Jankowiak, wicemarszałek województwa wielkopolskiego.

- Na tym odcinku, który najbardziej państwa interesuje, czyli w pobliżu Piły, planujemy rozpoczęcie prac w maju bieżącego roku. Na czas prowadzenia robót na odcinku jednotorowym wprowadzimy komunikację zastępczą, ale intensyfikacja prac sprawi, że będzie ona obowiązywać tylko przez cztery miesiące. Dzięki temu duży zakres prac zostanie zrealizowany w tym optymalnym dla wszystkich okresie, czyli w wakacje – zapewnił członek zarządu PLK Arnold Bresch.

***

Modernizacja linii kolejowej z Poznania do Piły to ważna inwestycja kolejowa w Wielkopolsce. Linia obsługuje ruch regionalny i dalekobieżny. Łączy ważne ośrodki północnej Wielkopolski oraz południe kraju m.in. z Kołobrzegiem.

- Przez 10 lat byłem radnym Sejmiku Województwa Wielkopolskiego i długo mówiło się, że linia kolejowa nr 354 Poznań-Piła musi być zmodernizowana. Dziś jeździ się z Poznania do Piły około dwóch godzin. Są też pociągi, które jeżdżą dwie godziny i dwadzieścia minut. Dzięki tym zmianom, które będą kosztować ponad pół miliarda złotych ten czas skróci się o ponad 40 minut. Dodatkowo będą wyremontowane stacje i przystanki na terenie naszego powiatu. Poza peronami w Pile mowa tu także o stacji w Dziembówku oraz przystanku Piła-Kalina. Mam nadzieję, że do końca 2019 roku ta linia zostanie zmodernizowana i przystąpimy do kolejnych inwestycji – mówi poseł Marcin Porzucek.

 

Modernizacja trasy obejmuje m.in. dla podróżnych budowę 4 nowych przystanków kolejowych: Poznań Podolany, Złotniki Grzybowe, Złotkowo oraz Bogdanowo. Przebudowane zostaną stacje: Złotniki, Wargowo, Oborniki Wielkopolskie, Rogoźno Wielkopolskie, Budzyń, Chodzież, Dziembówko, Piła oraz przystanki: Poznań Strzeszyn, Golęczewo, Chludowo, Oborniki Miasto, Rożnowo, Parkowo, Tarnowo Rogozińskie, Sokołowo Budzyńskie, Ostrówki koło Chodzieży, Milcz, Piła Kalina.

To także budowa lub przebudowa 34 peronów oraz modernizacja układów torowych stacji –prace te znacząco podniosą komfort podróży pasażerów. Na peronach, dostosowanych do potrzeb osób o ograniczonej mobilności, będą nowe wiaty, oświetlenie oraz system informacji pasażerskiej. Na stacjach w Chodzieży i Pile wyremontowane będą przejścia pod torami.

- W ramach projektu zmodernizowane zostanie blisko 130 km torów. Nowe rozjazdy i system sterowania ruchem kolejowym pozwolą na przejazd większej liczby pociągów aglomeracyjnych i regionalnych, które pojadą 120 km/h. Wzrośnie poziom bezpieczeństwa w ruchu kolejowym. Na trasie Poznań – Piła na 63 przejazdach zostanie wyremontowana nawierzchnia drogowa. Na 44 z nich będą także zamontowane nowe systemy zabezpieczeń - sygnalizacja świetlna lub rogatki. Dla sprawnych i bezpiecznych przejazdów istotna jest przebudowa 4 mostów i 8 wiaduktów oraz ponad 90 przepustów. Sprawny nadzór nad modernizowanym odcinkiem linii kolejowej zapewnia Lokalne Centrum Sterowania (LCS) w Poznaniu – informuje Zbigniew Wolny z Zespołu Prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Inwestycja warta ok. 500 mln zł netto, jest współfinansowana przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2014-2020.

 

Modernizacja w liczbach

 

4 nowe przystanki

34 nowe lub zmodernizowane perony

2 przebudowane przejścia pod torami

63 wyremontowane nawierzchnie drogowe na przejazdach kolejowo - drogowych

4 przebudowane mosty

8 przebudowanych wiaduktów

130 km zmodernizowanych torów

192 km nowych łączy światłowodowych

91 przebudowanych przepustów

 


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Reklama
Ostatnie komentarze
Autor komentarza: sierpień 2006Treść komentarza: Wyraźnie schudł. Będąc w Ujściu dostał takiej pyzy, że ledwo mieścił się w kadrze. Pamięć przywodzi nam nocne czuwania dwóch Przemysławów w Poznaniu, kiedy wysłani do śledzenia, czy głodujący w proteście członkowie Stowarzyszenia Ekologicznego Przyjaciół Ziemi Nadnoteckiej nie żrą jakiegoś Marsa, Snickersa, zapiekanki czy coś. Zaproszeni przez p. Koper do wejścia na teren protestujących dali na szybciora nóżkę spod urzędu wojewódzkiego na Libelta zostawiając ślad węglowy i miazmaty piwne. Dwa Przemki: Janicki i Zdunek paparazzi Wielkiego Smrodatora.Data dodania komentarza: 26.11.2025, 16:57Źródło komentarza: Policjant, grabarz, pisarz...Autor komentarza: niewiedza i zapomnienieTreść komentarza: To jest dwanaście deliktów kryminalnych a autor tych plugawych bezeceństw swobodnie leży do góry dupą i nic mu nie ubywa a sensie finansowym. W sensie intelektualnym też mu nie ubywa, bo z pustego nie naleje.Data dodania komentarza: 26.11.2025, 16:36Źródło komentarza: „Szydercy” - odcinek 11.Autor komentarza: klaskanie w mrokuTreść komentarza: Ten sam Szalbierz w artykule opublikowanym w Tygodniku Nowym we wrześniu roku 2012 chłoszcze Lemanowiczów szpicrutą moralności a sam jak widać entuzjastycznie podsłuchuje chorym, może niedomytym uchem, co też robią w swoim prywatnym domu dwoje małżonków. I nie chodzi tu o mlaskanie w kroku.Data dodania komentarza: 26.11.2025, 14:19Źródło komentarza: „Szydercy” - odcinek 11.Autor komentarza: różne są nagrodyTreść komentarza: Rozmowę z panem Kyrczem przeprowadził - jak widać na zdjęciu - Przemysław Zdunek, o czym zapomniała wspomnieć Anna Czapla-Furtacz, pz. Ten Zdunek jako dziennikarz Tygodnika Nowego, we wrześniu roku 213 otrzymał tytuł "Hieny Dziennikarskiej 2013" za fałszerstwo w relacji ze spotkania antykomuny pod nazwą "Zapomniani Niepokorni".Data dodania komentarza: 26.11.2025, 13:53Źródło komentarza: Policjant, grabarz, pisarz...Autor komentarza: śfjadekTreść komentarza: W wymienionych, wydumanych deliktach Stokłosa gadał na sprawie, jak by miał informacje z almanachu zapomnienia i niewiedzy swojego totumfackiego - furfante ze wsi Białośliwie. To wydane nieproduktywnie kontenery wódki, dwunastopaki piwa, i żarcie ze spadów w postaci zielonej kiełbasy, kaszanki smrodliwej a płynącej od bakterii gnilnych, boczku o zapachu śledzi ze starej, zapomnianej beczki, świński ryj na finał dla zgotowania przez żonę na galart w chwilach wolnych od biegania po wódkę do Żabki. Kiedy w sprawie karnej Stokłosy został sądowi przedstawiony dokument zakupu hotelu Widok na otwartym przetargu, sędzia Dehmel w Chodzieży załopotała rzęsami, jak by miała zemdleć z wrażenia i odrzuciła przyjęcie oświadczenia świadka. No bo jak to tak, żeby było nie po koteryjnemu!Data dodania komentarza: 25.11.2025, 21:56Źródło komentarza: „Szydercy” - odcinek 4Autor komentarza: MuniekTreść komentarza: Oświadczenie oskarżonego Henryka Stokłosy na rozprawie w dniu 23 marca 2010 roku: „Świadek zeznaje nieprawdę, ponieważ ma obsesje na punkcie mojej osoby. Tygodnik Nowy, którego jestem udziałowcem opisał rodzinę pani Lemanowicz jak okradli hotel Widok i sklep futrzarski w Wałczu za co pani Lemanowicz przysięgła mi zemstę. Również znane mi są takie fakty jak pani Lemanowicz wspólnie z panią Koper namawiały moich pracowników do składania fałszywych zeznań, na co posiadam stosowne dokumenty. Pani Lemanowicz posiada dwóch synów, którzy byli skazani prawomocnymi wyrokami za handel narkotykami”. Trzeba mieś kuku na Muniu do takich tyrad bez sensu.Data dodania komentarza: 25.11.2025, 16:20Źródło komentarza: „Szydercy” - odcinek 4
Reklama
Reklama