Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
To trzeba wiedzieć:
Reklama

Rusza realizacja S10 między Szczecinem a Piłą

Droga ekspresowa docelowo będzie elementem połączenia drogowego stolicy zachodniopomorskiego z Warszawą
  • Źródło: https://www.gov.pl/web/infrastruktura/rusza-realizacja-s10-miedzy-szczecinem-a-pila-droga-ekspresowa-docelowo-bedzie-elementem-polaczenia-drogowego-stolicy-zachodniopomorskiego-z-warszawa
Rusza realizacja S10 między Szczecinem a Piłą

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad podpisała umowy na zaprojektowanie i budowę pierwszych odcinków drogi ekspresowej S10 między Szczecinem a Piłą. Odcinek S10 Suchań - Recz o długości 19,6 km wybuduje konsorcjum firm Kobylarnia i Mirbud za kwotę 667,52 mln złotych, a 16 km odcinek Piecnik - Wałcz za kwotę 552,2 mln złotych firma Budimex. 

Będzie to dwujezdniowa droga ekspresowa, z dwoma pasami ruchu w każdą stronę.

S10 otworzy komunikacyjnie północno-zachodnią Polskę. Połączy bezpośrednio regiony Pomorza Zachodniego, północy Wielkopolski, województwa kujawsko-pomorskiego i Mazowsza. Jest to niezwykle ważna trasa, na którą czekały pokolenia. S10 to droga, która unieważni twierdzenie, że łatwiej jest z tego regionu dostać się do Berlina niż do Warszawy. Ten korytarz transportowy jest ważny nie tylko pod względem komunikacyjnym, nie tylko pod względem zdolności transportowych naszego państwa, ale przede wszystkim ma ogromny wpływ na rozwój gospodarki i działania przedsiębiorców — powiedział minister infrastruktury Dariusz Klimczak.

S10 Piecnik – Wałcz
Ten odcinek rozpocznie się przed węzłem drogowym Piecnik. Za nim trasa odejdzie na północ od obecnego przebiegu DK10 i będzie biegła nowym śladem między Górnicą Jeziorkiem. Na wschód od Piławy wejdzie w przebieg obecnej DK10 włączając się do istniejącego węzła Wałcz Zachód, na obwodnicy Wałcza w ciągu S10.W ramach inwestycji przewidziano budowę węzła drogowego Piecnik. 

Realizacja tych fragmentów S10 została ujęta w Rządowym Programie Budowy Dróg krajowych do 2030 roku. Inwestycje prowadzone będą w formule Projektuj i buduj. Wykonawcy mają 10 miesięcy od podpisania umowy na opracowanie projektu budowlanego i złożenie wniosku o wydanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID) do Wojewody Zachodniopomorskiego i po uzyskaniu tej decyzji 22 miesiące na realizację robót budowlanych, Z czasu realizacji robót wyłączone będą okresy zimowe od 16 grudnia do 15 marca.

Budowę S10 między Szczecinem a Piłą
podzielono na osiem odcinków realizacyjnych.
Umowy dla pozostałych 6 odcinków zostaną podpisane w ciągu najbliższych tygodni. Zakończenie realizacji drogi S10 na terenie Pomorza Zachodniego planowane jest w 2028 roku.Ponad 113 km nowej drogi ekspresowej. W ramach inwestycji wybudowany zostanie fragment łączący węzeł Szczecin Kijewo (skrzyżowanie z autostradą A6) z gotowymi już odcinkami od Zdunowa na granicy Szczecina do końca obwodnicy Stargardu oraz 7 odcinków od Stargardu do Piły, z wyłączeniem funkcjonującej już od 2020 roku obwodnicy Wałcza.

W nowym śladzie droga ekspresowa S10 będzie omijała miejscowości, przez które przebiega obecna DK10, m.in. Suchań, Recz, Kalisz Pomorski i Mirosławiec. Na węźle Piła Północ – przyszłym połączeniu S10 i S11 – zakończy się odcinek Szczecin – Piła. 

Docelowo trasa S10 będzie miała ok. 400 km długości i połączy Szczecin przez Piłę, Bydgoszcz i Toruń z Obwodnicą Aglomeracji Warszawskiej w okolicy Naruszewa, a bezpośredni dojazd do stolicy zapewni droga ekspresowa S7.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Ostatnie komentarze
( Autor komentarza: kaziuTreść komentarza: No i fajnieData dodania komentarza: 17.07.2025, 19:28Źródło komentarza: Rada Miejska Złotowa odwołała panią skarbnikAutor komentarza: bigosTreść komentarza: On jest wielką dupą jako Big Ass.Data dodania komentarza: 17.07.2025, 19:11Źródło komentarza: „Szydercy” - odcinek 15.Autor komentarza: luzbluzTreść komentarza: Facet, który przedstawił się jako Mariusz Szalbierz ostatnio pauzuje w robocie redakcyjno- wydawniczej portaliku i papierowej ulotki o tematyce przebrzmiałej. Co to może być? Albo łopata grabarza albo choroba somatyczna wskutek luzackiej obyczajności redakcji zapoczątkowana relacją z obrad Kolegium Redakcyjnego Tygodnika Nowego 8 marca 2006.Data dodania komentarza: 12.07.2025, 18:27Źródło komentarza: „Szydercy” - odcinek 21.Autor komentarza: chwudeTreść komentarza: Czy chodzi o inicjatywę Mariusza Szalbierza powołania wydawnictwa instruktażowego o nazwie "Tłok czekoladowy"?Data dodania komentarza: 12.07.2025, 10:08Źródło komentarza: "Szydercy" - odcinek 22.Autor komentarza: ~~..~~Treść komentarza: Stare baby potrzebują jakiegoś wyciora do przepastnych czeluści dawno wygasłych co do ich pierwotnej funkcji demograficznej. Chyba że zapragną tłoka czekoladowego. Wtedy jo! Naczelny gotów, proponuje wydawnictwo instrukcyjne, jak zrobić sobie dobrze w trybie odtylcowym.Data dodania komentarza: 11.07.2025, 20:06Źródło komentarza: "Szydercy" - odcinek 22.Autor komentarza: []\/{}Treść komentarza: Są w naszym kraju regiony typu Krajna, gdzie działają koncerny medialne prasowe i internetowe. Tam się dzieje! Jak się nawalą, od razu mają chuć. Zbierają gamety do terrarium. Dla dorżnięcia się wódczanego piją koniak redakcyjny. Kiedy naczelny gdzieś wyjedzie, wydawczyni zapragnie zlecić konstrukcję wiatraka odbytniczego z wałem osadczym do uciech. Sodoma i Gomora. Trzeźwość w sensie zera na alkomacie jest niewyobrażalnym deliktem egoizmu ekonomicznego, który prowadzi do deficytu budżetowego. Sytuację pogarszają felietoniści z przeszłością korupcyjną na szczytach władzy.Data dodania komentarza: 11.07.2025, 19:59Źródło komentarza: "Szydercy" - odcinek 22.
Reklama
Reklama