Z pewnością każdy z internautów spotkał się już z tym, że dosłownie na każdej, otwieranej witrynie pojawiają się również reklamy, których wręcz nie da się zamknąć lub pominąć. Firmy decydują się na nachalny i agresywny marketing, zapominając o tym, że w dalszym ciągu istnieją tradycyjne rozwiązania, które mogą okazać się o wiele bardziej skuteczne. Mowa tu np. o tradycyjnych ulotkach papierowych, które wkładane są do skrzynki pocztowej. Czy w dalszym ciągu są one efektywne?
Tradycyjna reklama a promocja w sieci
Inwestowanie w marketing internetowy dla wielu firm stał się jedynym sposobem na to, by mogły się one promować i budować swój wizerunek. Wykorzystują one wszystkie, dostępne metody i narzędzia, by tylko zaistnieć w sieci, nie zwracając przy tym uwagi na to, jak ogromny przepych tam panuje. Warto zauważyć, że odpowiednio zorganizowana strategia marketingowa w sieci- choć jest skuteczna- to jednak nie zawsze. W obecnych czasach internauci stali się wyjątkowo wymagającą grupą, która doskonale wie, czego chce. Nie zwracają więc oni uwagi na słabej jakości "reklamy", a co więcej, reagują na nie coraz to większą frustracją. Często zdarza się nawet tak, że internauci na tego typu reklamę nawet nie będą zwracać uwagi, a jedynie będą oni czekać, aż zniknie ona z ich pola widzenia.
W tym momencie znów warto zwrócić się w stronę tradycyjnych form przekazu i promocji jak np. wkładanie ulotek papierowych do skrzynki pocztowej. Takie ulotki są wstanie o wiele skuteczniej przykuć uwagę potencjalnego odbiorcy chociażby z uwagi na to, że są one "fizyczne". W praktyce więc oznacza to, że odbiorca musi wziąć je do ręki, a nawet jeśli będzie chciał je wyrzucić lub odłożyć, to i tak mimowolnie zapozna się z treścią i zawartością ulotki. Jest to więc fantastyczny sposób na to, by wzbudzić zainteresowanie i zachęcić- być może- do skorzystania z naszych usług lub produktów. Pamiętajmy, że nawet jeśli świat wydaje się być obecnie mocno postępowy, to jednak w niektórych przypadkach, to dalej tradycjonalizm okazuje się mieć wyjątkową przewagę.
Papierowa ulotka w skrzynce pocztowej? Tak, ale...
Tradycyjny sposób promocji w postaci papierowych ulotek wkładanych do skrzynek pocztowych z pewnością jest skuteczny. Przykuje on uwagę i być może nawet zawartość ulotki w jakiś sposób zapisze się w świadomości odbiorcy. Jednak nie możemy zapomnieć o tym, że ulotka "bez pomysłu" włożona do skrzynki pocztowej, nie spotka się z oczekiwaną reakcją. Wobec tego jeśli zamierzamy budować swój firmowy wizerunek właśnie w ten sposób, wówczas nie możemy zapomnieć o odpowiednim projekcie i wydruku. Przede wszystkim projekt graficzny ulotki musi być dobrze przemyślany i skomponowany. Po drugie, by cała inwestycja zakończyła się powodzeniem, warto zgłosić się do profesjonalnej drukarni jak np. Ksero A0, która dobierze odpowiednie techniki wydruku, a nawet papier. Dopiero wtedy będziemy mówić o kompletnej i świetnie przygotowanej ulotce, która z całą pewnością odpowiednio wywiąże się ze swojej roli i wzbudzi zainteresowanie potencjalnego odbiorcy. Nawet tradycyjne sposoby promocji i kreowania przekazu będą wymagać od nas maksymalnie profesjonalnego podejścia!