Co to jest katalog reklamowy?
Katalog reklamowy to forma promowania firmy. Przedstawia jej produkty i usługi oraz zawiera ważne informacje na jej temat. W odróżnieniu od ulotek, katalogi są bardziej rozbudowane. Mają za zadanie pogłębienie wiedzy klientów o firmie, jej działalności i produktach. Istnieją różne typy katalogów. Jednym z popularniejszych jest katalog szyty. Stosowany jest on w przypadku niewielkich rozmiarów typu broszura lub cennik. Jego grubość nie przekracza 60 stron. Katalogi klejone z kolei są w stanie pomieścić do 260 stron. Katalogi firmowe pełnią funkcję informacyjną i reklamową. Ich zawartość powinna być dobrze zaplanowana. Istotna jest przyciągająca grafika, a także odpowiednio zredagowana treść. Wszystko musi być należycie przemyślane i zrównoważone.
Dlaczego warto wybrać katalog reklamowy?
Stronę internetową ma już dzisiaj prawie każda firma. Inne formy promocji, zwłaszcza te papierowe, są często niedoceniane. Katalog reklamowy jest bardziej prestiżowy, niż reklama umieszczona
w Internecie. Świadczy o profesjonalizmie firmy. Ponadto katalog reklamowy skuteczniej przyciąga wzrok klienta, jest namacalny i bardziej sugestywny. Klienci podchodzą z większym zaangażowaniem do czegoś, co mogą dotknąć i zobaczyć na żywo. Firma, która posiada ten rodzaj reklamy jest postrzegana jako ta, która chce być jak najbliżej swoich odbiorców, dba o nich i szanuje ich.
Jak wykonać katalog firmowy?
Istotne, aby katalog reklamowy był wykonany profesjonalnie i estetycznie. Warto wybrać drukarnię
z fachową obsługą i wsparciem oraz indywidualnym podejściem do klienta, aby efekt końcowy był jak najbardziej satysfakcjonujący. Katalog musi być przejrzysty, grafika powinna być jak najwyższej jakości, a treść dopasowana do odbiorcy. Nie można używać zbyt technicznego i branżowego języka, aby katalog mógł przyciągnąć nowych klientów, którzy pierwszy raz słyszą o produktach firmy. Wszelkie informacje zawarte w katalogu muszą być przekazywane zwięźle i mają zachęcać do nawiązania współpracy z firmą. Warto także pamiętać o szacie graficznej zgodnej z kolorystyką i logo firmy.
Tekst napisano we współpracy z JKB Print.