Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
To trzeba wiedzieć:
Reklama

Rozwiązania digital signage – poznaj innowacyjny kanał reklamowy

Współczesna reklama, aby trafić ze skutecznym przekazem do odbiorcy, powinna być czymś więcej niż papierową grafiką na billboardzie. Przykładem innowacyjnego podejścia do tego zagadnienia są rozwiązania digital signage. Są one nie tylko przykładem nowoczesnego marketingu, ale i skutecznym instrumentem, zwiększającym konkurencyjność różnych branży.
  • 07.06.2021 13:00
  • Autor: Grupa Tipmedia
Rozwiązania digital signage – poznaj innowacyjny kanał reklamowy

 

Czym jest digital sigange?

Digital signage jest systemem, który umożliwia prezentację multimedialnych treści na cyfrowych wyświetlaczach, czyli nośnikach obrazu. Mogą być nimi ekrany LED, LCD, ekrany i tablice interaktywne a nawet projektory. System ten jest prywatnym kanałem nadawczym, zarządzanym centralnie. Pozwala emitować treści ściśle dopasowane do konkretnej grupy odbiorców, przebywających w danym miejscu i czasie.

Praktycznie każdy z nas widział już rozwiązania digital signage, choć nie każdy jest tego świadomy. Kontakt z nimi miały na pewno te osoby, które były np. w większym centrum handlowym i widziały ekrany emitujące reklamy, zapraszające na promocję do sklepu z ubraniami czy zachęcające do skorzystania ze zniżki na obiad w restauracji galerii handlowej.

Dlaczego rozwiązania digital signage są tak innowacyjne?

Digital signage pozwala w nowoczesny i atrakcyjny sposób prezentować treści reklamowe. Przekaz w formie cyfrowej przyciąga uwagę i zapada w pamięci. Generuje też pozytywne doznania i wrażenia. Dodatkowo, system ten jest najczęściej wkomponowany w otoczenie, przez co podnosi jego estetykę. A to jeszcze bardziej zwraca uwagę potencjalnego klienta. I zachęca go do zakupów.

Właściciel prywatnego kanału digital signage ma więc większą szansę na pozyskanie nowych klientów. Cały system pozwala mu też na szybkie i zdalne aktualizowanie emitowanych treści. Najważniejsze jest, że są one personalizowane: w ciepły i słoneczny dzień mogą zachęcać do kupna koszulek na ramiączkach a w deszczową pogodę – parasolek z logo sklepu tej samej marki.

Videowall jako innowacyjne rozwiązanie

Rozwiązania digital signage nie ograniczają się tylko i wyłącznie do pojedynczych ekranów, które w różnych miejscach emitują różne reklamy, pochodzące od tego samego nadawcy i kierowane do różnych grup odbiorców. Niektóre z nich układane są np. w videowall, czyli ścianę wideo. Połączone ze sobą ekrany o cienkiej ramce, tworzą jeden wielki wyświetlacz, który wyjątkowo dobrze przyciąga uwagę.

Dlaczego? Przede wszystkim ma duży, wyraźny i czytelny obraz. Zachwyca kolorami i detalami. Oddziałuje na zmysły, pobudza wyobraźnię i angażuje klienta. A jak wiadomo, wszystko to, co klientom kojarzy się pozytywnie, zapada w ich pamięci. Tworzy też wrażenie profesjonalizmu danej marki, przez co zachęca potencjalnych klientów do zakupu jej produktów.

Zaangażowanie przez interakcję – ekrany dotykowe

Reklama nie musi być jednostronnym przekazem, w którym odbiorca jedynie ją ogląda. Istnieje bowiem możliwość, aby potencjalny klient wszedł w interakcję, korzystając z ekranów dotykowych. Mogą być nimi infokioski czy totemy. Mogą pełnić rolę nie tylko informacyjną, ale także reklamową – na przykład promować dane miejsce, markę, sklep.

Przyciągają one uwagę nie tylko atrakcyjnym wyglądem, ale także możliwością „pobawienia się” technologią. Prezentowane przez nie treści zachwycają swoją jakością i absorbują odbiorcę. A to kolejny, bardzo dobry sposób na udany marketing.

Czy warto zainwestować w rozwiązania digital signage?

Tak! Ich zaletą jest bowiem nie tylko wzbudzanie zainteresowania wśród klientów, ale i łatwe zarządzanie całym systemem. Jego właściciel ma nad nim pełną kontrolę i niemalże natychmiastową możliwość dopasowania emitowanych treść do aktualnych potrzeb. Digital signage jest więc kluczem do sukcesu i zwiększenia konkurencyjności na rynku.

Materiał Partnera


Reklama
Ostatnie komentarze
Autor komentarza: o nieszczęściachTreść komentarza: I jest ciągły smutek walcowany półlitrówką wódki, jak podał Jarosław Poloczek,co mu zawsze pod górę. To jest bardzo dziwna sytuacja, że on posuwa na 4 Stycznia, żeby się nałoić z kumplem. Mogą też dołączyć niekumaci z Białośliwia.Data dodania komentarza: 7.12.2025, 19:05Źródło komentarza: „Szydercy” - odcinek 2Autor komentarza: szeregowiec RajanTreść komentarza: Mariusz Szalbierz powinien był, po umorzeniu śledztwa w sprawie jak wyżej, zawiadomić poszkodowanych niezależnie od publikacji w przekaziorach gminnych i powiatowych. Wytworzona przez komunę tradycja nieodpowiedzialności zwalnia jednak uczestników mafijnych koterii miejscowego grajdoła od zachowań godnych. Ci ludzie tworzą atmosferę jak w niewietrzonej żołnierskiej sali koszar po grochówce z bigosem.Data dodania komentarza: 7.12.2025, 18:52Źródło komentarza: „Szydercy” - odcinek 2Autor komentarza: reality szołTreść komentarza: Bycie w układzie małżeńskim nie wyklucza bzykania na boku, w szatni lub kiblu remizy czy koła gospodyń wiejskich.Data dodania komentarza: 7.12.2025, 18:24Źródło komentarza: „Szydercy” - odcinek 1Autor komentarza: studentTreść komentarza: Co to z tą Trudą i gdzie?Data dodania komentarza: 7.12.2025, 18:15Źródło komentarza: „Szydercy” - odcinek 1Autor komentarza: tak się chleje na 4.01.Treść komentarza: Sprzedaż puszek po piwie zapewnia środki na zakup jeszcze jednej puszki piwa Janosik albo Żubr.Data dodania komentarza: 7.12.2025, 18:11Źródło komentarza: „Szydercy” - odcinek 1Autor komentarza: SSTreść komentarza: Mafijność układu multigminnego w powiecie pozwala nam sformułować hipotezę, że S. jest żołnierzem S.Data dodania komentarza: 7.12.2025, 17:52Źródło komentarza: „Szydercy” - odcinek 1
Reklama
Reklama