Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
To trzeba wiedzieć:
Reklama

Rozwiązania digital signage – poznaj innowacyjny kanał reklamowy

Współczesna reklama, aby trafić ze skutecznym przekazem do odbiorcy, powinna być czymś więcej niż papierową grafiką na billboardzie. Przykładem innowacyjnego podejścia do tego zagadnienia są rozwiązania digital signage. Są one nie tylko przykładem nowoczesnego marketingu, ale i skutecznym instrumentem, zwiększającym konkurencyjność różnych branży.
  • 07.06.2021 13:00
  • Autor: Grupa Tipmedia
Rozwiązania digital signage – poznaj innowacyjny kanał reklamowy

 

Czym jest digital sigange?

Digital signage jest systemem, który umożliwia prezentację multimedialnych treści na cyfrowych wyświetlaczach, czyli nośnikach obrazu. Mogą być nimi ekrany LED, LCD, ekrany i tablice interaktywne a nawet projektory. System ten jest prywatnym kanałem nadawczym, zarządzanym centralnie. Pozwala emitować treści ściśle dopasowane do konkretnej grupy odbiorców, przebywających w danym miejscu i czasie.

Praktycznie każdy z nas widział już rozwiązania digital signage, choć nie każdy jest tego świadomy. Kontakt z nimi miały na pewno te osoby, które były np. w większym centrum handlowym i widziały ekrany emitujące reklamy, zapraszające na promocję do sklepu z ubraniami czy zachęcające do skorzystania ze zniżki na obiad w restauracji galerii handlowej.

Dlaczego rozwiązania digital signage są tak innowacyjne?

Digital signage pozwala w nowoczesny i atrakcyjny sposób prezentować treści reklamowe. Przekaz w formie cyfrowej przyciąga uwagę i zapada w pamięci. Generuje też pozytywne doznania i wrażenia. Dodatkowo, system ten jest najczęściej wkomponowany w otoczenie, przez co podnosi jego estetykę. A to jeszcze bardziej zwraca uwagę potencjalnego klienta. I zachęca go do zakupów.

Właściciel prywatnego kanału digital signage ma więc większą szansę na pozyskanie nowych klientów. Cały system pozwala mu też na szybkie i zdalne aktualizowanie emitowanych treści. Najważniejsze jest, że są one personalizowane: w ciepły i słoneczny dzień mogą zachęcać do kupna koszulek na ramiączkach a w deszczową pogodę – parasolek z logo sklepu tej samej marki.

Videowall jako innowacyjne rozwiązanie

Rozwiązania digital signage nie ograniczają się tylko i wyłącznie do pojedynczych ekranów, które w różnych miejscach emitują różne reklamy, pochodzące od tego samego nadawcy i kierowane do różnych grup odbiorców. Niektóre z nich układane są np. w videowall, czyli ścianę wideo. Połączone ze sobą ekrany o cienkiej ramce, tworzą jeden wielki wyświetlacz, który wyjątkowo dobrze przyciąga uwagę.

Dlaczego? Przede wszystkim ma duży, wyraźny i czytelny obraz. Zachwyca kolorami i detalami. Oddziałuje na zmysły, pobudza wyobraźnię i angażuje klienta. A jak wiadomo, wszystko to, co klientom kojarzy się pozytywnie, zapada w ich pamięci. Tworzy też wrażenie profesjonalizmu danej marki, przez co zachęca potencjalnych klientów do zakupu jej produktów.

Zaangażowanie przez interakcję – ekrany dotykowe

Reklama nie musi być jednostronnym przekazem, w którym odbiorca jedynie ją ogląda. Istnieje bowiem możliwość, aby potencjalny klient wszedł w interakcję, korzystając z ekranów dotykowych. Mogą być nimi infokioski czy totemy. Mogą pełnić rolę nie tylko informacyjną, ale także reklamową – na przykład promować dane miejsce, markę, sklep.

Przyciągają one uwagę nie tylko atrakcyjnym wyglądem, ale także możliwością „pobawienia się” technologią. Prezentowane przez nie treści zachwycają swoją jakością i absorbują odbiorcę. A to kolejny, bardzo dobry sposób na udany marketing.

Czy warto zainwestować w rozwiązania digital signage?

Tak! Ich zaletą jest bowiem nie tylko wzbudzanie zainteresowania wśród klientów, ale i łatwe zarządzanie całym systemem. Jego właściciel ma nad nim pełną kontrolę i niemalże natychmiastową możliwość dopasowania emitowanych treść do aktualnych potrzeb. Digital signage jest więc kluczem do sukcesu i zwiększenia konkurencyjności na rynku.

Materiał Partnera


Reklama
Ostatnie komentarze
Autor komentarza: kinoTreść komentarza: "Intymne oświetlenie", tak był czeski film. O tym powinien wiedzieć pomiot wielkiego redaktora, który zna się na filmach.Data dodania komentarza: 27.10.2025, 21:10Źródło komentarza: „Szydercy” - odcinek 12.Autor komentarza: oto jest pytanieTreść komentarza: To obecnie pomiot ma 13 lat i pewnie jest gruby jak dynia?Data dodania komentarza: 27.10.2025, 21:05Źródło komentarza: „Szydercy” - odcinek 12.Autor komentarza: Liga Obrony CnotyTreść komentarza: Obecnie nasz ulubiony ulubieniec mediów gminnych nie wytrzymał i dla ocalenia od udaru, który popularnie nazywa się "szlag go trafił", wykonał ruch terroru cenzorskiego banując nielubianego internautę (Noska za życia pisywał: internaułtę, jak to polonista z dyplomem) w trybie: Error 1006. Od nas otrzymuje darmowy bon na miesiąc życia licząc od dnia zmarłych. Jednocześnie zapytujemy: jak smakowała flaszka podłego łiskacza Highlander 0,7 litra zaprezentowana na portalu i czy zdążył ktoś się przyłączyć na apel opoja? W ramach bonu może chlać i jeździć po pijaku.Data dodania komentarza: 27.10.2025, 20:53Źródło komentarza: „Szydercy” - odcinek 12.Autor komentarza: Prawo i sprawiedliwośćTreść komentarza: Tak, podle świadczyła , fałszywie.Data dodania komentarza: 27.10.2025, 15:24Źródło komentarza: "Szydercy" - odcinek 22.Autor komentarza: Woźny trybunałuTreść komentarza: Czy Milena świadczyła fałszywie w sądzie przeciwko Lemanowi?Data dodania komentarza: 27.10.2025, 13:27Źródło komentarza: "Szydercy" - odcinek 22.Autor komentarza: bieda panie, biedaTreść komentarza: Emeryt z zarobkiem rocznym 240.000 zł nie da rady bez jakiej dorywczej roboty. Bo chaty, baby w tym kochanki lubiące starych dziadów, działka na schadzki, nurkowanie w Egipcie, żeby złapać za pipcię. To wszystko kosztuje.Data dodania komentarza: 26.10.2025, 21:35Źródło komentarza: „Szydercy” - odcinek 21.
Reklama
Reklama