Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
To trzeba wiedzieć:
Reklama

W jaki sposób odbywa się pakowanie maszyn do transportu morskiego?

Przewóz drogą morską to szybki sposób transportu różnych towarów, w tym elementów linii produkcyjnej. W jego trakcie kluczowe znaczenie ma odpowiednie zabezpieczenie ładunku, aby nie doszło do jego uszkodzenia lub zniszczenia. Poznaj, jak wygląda profesjonalne pakowanie maszyn do transportu morskiego.
  • 30.12.2022 13:00
  • Autor: Grupa Tipmedia
W jaki sposób odbywa się pakowanie maszyn do transportu morskiego?

Transport morski ładunków – niezbędne jest odpowiednie zabezpieczenie przewożonych maszyn

Działania, jakie obejmują pakowanie maszyn do transportu morskiego, służą ochronie ładunku przed różnymi czynnikami, jakie mogą wystąpić podczas podróży. Dotyczy to:

  • wody i soli morskiej, które powodują korozję,
  • wysokiej fali czy uszkodzeń kadłuba statku, mogących doprowadzić do zalania urządzeń,
  • silnego wiatru oraz kołysania statku – mogą one wywołać przemieszczanie ładunku i pojawianie się na nim zarysowań czy pęknięć.

Nie można z góry przewidzieć, czy wszystkie z takich zagrożeń się uwidocznią, a jeśli tak, to w jakiej skali. Zawsze jednak należy się na nie przygotować, co zapobiegnie stratom finansowym wynikającym z uszkodzenia elementów linii produkcyjnej. Pamiętajmy, że niektóre maszyny są bardzo drogie i są niezbędne do prowadzenia działalności przez zakład, a więc ich brak może pociągnąć zarówno straty finansowe, jak i wizerunkowe.

Wyzwania rosną, jeśli realizowany jest transport morski ponadgabarytowy. W jego ramach trzeba uważać na przykład na to, aby odpowiednio zabezpieczyć wystające elementy, które mogłyby zranić personel statku.

 

Jak wygląda pakowanie maszyn do transportu morskiego?

Jeśli realizowany jest transport morski ładunków, ich zabezpieczenie nie jest łatwym zadaniem, gdyż wiąże się z wykonaniem wielu zadań. Profesjonalnie zajmuje się tym firma Inrel, której pracownicy dysponują niezbędną wiedzą i doświadczeniem, a także wykorzystują specjalistyczny sprzęt, co daje gwarancję szybkiego i efektywnego zrealizowania relokacji elementów linii produkcyjnej.

Na początek niezbędne jest przeprowadzenie wizji lokalnej, w trakcie której dokonuje się pomiarów maszyn. Jest to potrzebne, aby dobrać odpowiednie skrzynie transportowe. Następnie dochodzi do:

  • zaprojektowania i wykonania skrzyń,
  • wyboru środków zabezpieczających,
  • demontażu maszyn,
  • umieszczenie elementów linii produkcyjnej w skrzyniach, a także ich zabezpieczenia, zamknięcia i oznakowania.

Transport morski ponadgabarytowy, jak zresztą każdy inny przewóz drogą morską, wymaga ponadto załadunku do kontenera. W tym celu używa się wózków widłowych czy żurawi. Ostatni etap to zabezpieczenie skrzyń w kontenerze.

 

Jakie środki zabezpieczające powinny być stosowane, jeśli chodzi o pakowanie maszyn do transportu morskiego?

Aby ładunek nie przemieścił się w trakcie przewozu i nie doszło do jego uszkodzenia, niezbędne są odpowiednie skrzynie transportowe. Powinny one być wykonane zgodnie ze standardem ISPM 15 (IPPC), co gwarantuje wytrzymałość i odporność na zróżnicowane czynniki. Dobrze, gdy są one wytwarzane na indywidualne zamówienie, w tartaku. Zapewnia to ich dokładne dopasowanie do przewożonych sprzętów.

Pakowanie maszyn do transportu morskiego wiąże się z koniecznością zastosowania skrzyń transportowych. Muszą one mieć wymiary dopasowane do gabarytów przewożonych sprzętów, a także być wykonane z trwałych materiałów, aby nie uległy uszkodzeniu w trakcie podróży.

 

W zależności od tego, jakich maszyn dotyczy transport morski ładunków, skrzynie mogą być wyposażone we wskaźniki:

  • przechyłu,
  • temperatury,
  • wilgotności.

Czujniki pozwolą szybko wykryć wszelkie nieprawidłowości w ułożeniu maszyn i skorygować zabezpieczenia. Dużą rolę odgrywają również antykorozyjne środki zabezpieczające, w tym specjalna folia, papier i smar, a także pochłaniacz wilgoci.

Warto zadbać o to, aby pakowanie maszyn do transportu morskiego przeprowadziła wyspecjalizowana w tym firma, która wykona odpowiednie pomiary i dobierze adekwatne skrzynie, a nawet wykona demontaż maszyn oraz zrealizuje ich przewóz do portu. Da nam to gwarancję, że cenny ładunek nie zostanie uszkodzony podczas rejsu i dotrze bezpiecznie w miejsce docelowe.

--- Artykuł sponsorowany ---


Ostatnie komentarze
Autor komentarza: ?Treść komentarza: Czy w dzisiejszej rzeczywistości genderowej nie powinno się w tytule doniesienia o Janyskiej użyć obywatelyni lub obywatelessa?Data dodania komentarza: 13.06.2025, 12:48Źródło komentarza: Maria Małgorzata Janyska honorowym obywatelem CzarnkowaAutor komentarza: bliny i pielmienieTreść komentarza: Dodatkowo Szalbierz i Furtaressa musieli uiścić 400 zł kosztów sądowych. Do dzisiaj nie mogą się pogodzić z tym. Mimo, że Mścisław Brodala - bohater parszywego artykułu prasowego nie żyje od kilku lat, oni wciąż życzą mu w duchu wszystkiego najgorszego. Podobnie jest z Lemanem, którego Szalbierz poniewiera w swoich plugawych wydawnictwach a udaje obrażoną cnotę, kiedy Leman powoła się na artykuł Szalbierza o spożyciu półtora flaszki i uciesze, że się mógł dochlać koniakiem zakupionym w redakcji na fetę wręczenia pokraki - statuetki zwycięzcy konkursu Kameleon2005, do którego triumfator nie przystąpił. Chlewik trolli i gnomów Czarnego Barana Pikadora od kilku lat rozpisuje się o frustracji Lemana z powodu grzywny, haraczu dla Szalbierza i kosztów sądowych w spreparowanej sprawie wyglądającej na zmowę dwóch przedstawicieli tak zwanej nadbudowy społecznej, jeśli użyjemy marksistowskiej nomenklatury. Leman zapłacił i nie chce mu się choćby nasikać na kwity potwierdzające ten fakt.Data dodania komentarza: 12.06.2025, 15:48Źródło komentarza: „Szydercy” - odcinek 21.Autor komentarza: faktypolskieTreść komentarza: Naczelny odpowiada za wybryki swoich kapusi, stukaczy, donosicieli, nawet kiedy tym kapusiem zamanem jest sam Barabasz. Kiedyś Szalbierz dostał fangę 4000 zł grzywny od sądu razem ze swoją redaktoressą Anną Furtającą. Podobno Furtaressa popełniła a Szalbierz puścił do druku.Data dodania komentarza: 11.06.2025, 17:04Źródło komentarza: „Szydercy” - odcinek 21.Autor komentarza: kurestwieTreść komentarza: Podobno Szalbierz po półtorej flaszki musi zaruchać choćby w zad. Lemanowicz przezornie nie pojawił się w tej chawirze o cechach lupanaru. Zresztą o całej imprezie z ewentualnym poborem gamety dowiedział się z enuncjacji medialnej.Data dodania komentarza: 11.06.2025, 11:39Źródło komentarza: „Szydercy” - odcinek 21.Autor komentarza: RenataTreść komentarza: W czasie, kiedy Ciechanowski został skaptowany na sztyfta redakcji TN, naczelny ucieszył się, bo miał towarzystwo do chlania w pracy flaszek zaćmiewających. CiJa - Robak kochał się nałoić, nawalić, nachlać, przeważnie na krzywy ryj.Data dodania komentarza: 10.06.2025, 13:03Źródło komentarza: „Szydercy” - odcinek 21.Autor komentarza: cząstki dziwneTreść komentarza: Energia nie jest pozytywna ani negatywna. Używanie określeń o zabarwieniu emocjonalnym do pojęć ścisłych, fizycznych jest nieuzasadnione. Jedynym pojęciem fizycznym o zabarwieniu emocjonalnym jest "dziwność" w mikroświecie cząstek elementarnych.Data dodania komentarza: 10.06.2025, 11:33Źródło komentarza: Uśmiech i pozytywna energia!
Reklama
Reklama