Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
To trzeba wiedzieć:
Reklama

Nowa technologia i nauka o dziejach, czyli jak uczą historii w Pile i okolicach

Liczne materiały dydaktyczne, drony, roboty czy drukarki 3D – to wszystko i jeszcze więcej czeka na szkoły, które zakwalifikowały się do projektu „Cyfrowa Szkoła Wielkopolsk@2030”. Wszystko po to, aby uczniowie nauczyli się żyć i pracować w świecie zdominowanym przez nowoczesne technologie.
Nowa technologia i nauka o dziejach, czyli jak uczą historii w Pile i okolicach

Jedną z odpowiedzi na zmieniające się potrzeby uczniów jest projekt Województwa Wielkopolskiego pn. „Cyfrowa Szkoła Wielkopolsk@2030”, bazujący na dobrych doświadczeniach programu „Cyfrowa Szkoła Wielkopolsk@2020”. Jest on realizowany przez Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Poznaniu we współpracy z Ogólnopolskim Operatorem Oświaty i wspierany przez Fundusze Europejskie dla Wielkopolski. To projekt o strategicznym znaczeniu dla regionu. Jego celem jest podniesienie kompetencji kluczowych i cyfrowych na każdym szczeblu kształcenia ogólnego. Ze szkoleń, materiałów dydaktycznych czy nowoczesnego wyposażenia teleinformatycznego, takiego jak laptopy, skanery czy nawet okulary VR skorzysta aż 5 000 nauczycieli i 16 320 uczniów.

Spoglądamy w przyszłość, by uczyć się o przeszłości

Czy nowe technologie mogą wspierać naukę historii? Oczywiście, że tak! Udowadniają to w Szkole Podstawowej im. Powstańców Wielkopolskich w Budzyniu. Pomoże w tym udział w projekcie „Cyfrowa Szkoła Wielkopolsk@2030” w części „Wielkopolska Encyklopedia Cyfrowa”.

To co z mojej perspektywy, jako historyka, najbardziej zmotywowało nas do wzięcia udziału w projekcie, to pogłębianie więzi z naszą małą ojczyzną – mówi Elżbieta Kurkowiak-Pauszek, nauczycielka historii. – W ramach projektu realizujemy dziecięcą encyklopedię cyfrową, z której nasi uczniowie będą mieć możliwość czerpania informacji o swojej miejscowości i umacniania własnej tożsamości historycznej. Zajmujemy się projektem związanym z setną rocznicą powstania straży pożarnej w Budzyniu, a dzięki projektowi mamy szansę utrwalić, to co robimy.

„Wielkopolska Encyklopedia Cyfrowa” to doskonały przykład na to, że nowoczesne technologie mogą pomóc w zachowaniu dziedzictwa kulturowego i historycznego wśród uczniów. To również okazja, aby nauczyć się innowacyjnych technik pozyskiwania informacji z pomocą multimedialnego sprzętu.

Udział w projekcie zapewnił nam profesjonalny sprzęt taki jak aparat fotograficzny z kamerą, statyw czy komputer – kontynuuje nauczycielka Elżbieta Kurkowiak-Pauszek. – Dzięki projektowi i zaangażowaniu naszych uczniów, lokalna historia nie odejdzie w zapomnienie, a będzie częścią ich życia.

Przyszłościowe rozwiązania również w Twojej szkole

Jesteś nauczycielem, rodzicem lub uczniem? Zgłoś swojej placówce, że może wziąć udział w projekcie „Cyfrowa Szkoła Wielkopolsk@2030”! Obecnie trwa rekrutacja do II edycji projektu, a udział w nim jest bezpłatny. Dokumenty rekrutacyjne można składać do 6.12.2024 r. w siedzibie Biura Projektu, ul. Górecka 1 w Poznaniu. Zgłaszać mogą się szkoły prowadzące kształcenie ogólne, na poziomie ponadpodstawowym.

Uczestnictwo w projekcie to doskonała okazja, aby zamienić teorię w praktyczne lekcje korzystania z nowoczesnych technologii, które zaciekawią młodzież. W ramach projektu zaplanowano różnorodne formy wsparcia, takie jak: szkolenia nauczycieli, zajęcia pozalekcyjne, udostępnienie materiałów dydaktycznych, poradnictwo prawne i psychologiczne.

Więcej informacji na stronie: csw2030.pl.



Fb @FunduszeEuropejskiedlaWielkopolski

IG @fundusze_eu_dla_wielkopolski

YT @FunduszeUEdlaWielkopolski

LinkedIn @Fundusze Europejskie dla Wielkopolski

X @funduszeuewlkp

 

 

 

 


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Ostatnie komentarze
Autor komentarza: o pospolitościTreść komentarza: Uważam, że tłuszcza czytelników dzieł Noski uzna jego pisaninę za w pełni poprawną co do stylu, szyku i ortografii. Bo jak to, żeby magister polonistyki i po jakichś dogrywkach podyplomowych mógłby popełniać ortograficzne błędy pospolite?Data dodania komentarza: 26.04.2025, 17:39Źródło komentarza: Kult kłamstwaAutor komentarza: o sitwachTreść komentarza: Konsekwencją ustalenia, że prywatny akt oskarżenia został podpisany przez kogoś zewnętrznego względem osoby uchodzącej z autora/autorkę jest prosty wniosek, że aktu oskarżenia nie ma. Jest za to konstatacja, że osoba podszywająca się pod autorstwo na policji i przed sądem jest przestępcą. Nikt jej nie ścigał. Bo jak ścigać kogoś z sitwy?Data dodania komentarza: 26.04.2025, 17:28Źródło komentarza: Kult kłamstwaAutor komentarza: Wawelska koło ŻabkiTreść komentarza: Za to Pani Krysia mimo, że bez czerwonego berecika, nadal urocza.Data dodania komentarza: 26.04.2025, 11:51Źródło komentarza: Historia Piły i okolic w najnowszych książkach Zbigniewa NoskiAutor komentarza: pytakTreść komentarza: czy towarzysz druh kapusta Wiktor w swojej robocie wykonał 191 kartek donosów? czyli o 191 kartek więcej niż Kmicic?Data dodania komentarza: 26.04.2025, 11:42Źródło komentarza: "Szydercy" - odcinek 22.Autor komentarza: ormo czuwa teżTreść komentarza: Czuwanie, to specjalność harcerzyka tw Wiktora, Janka rowerzysty.Data dodania komentarza: 24.04.2025, 19:59Źródło komentarza: "Szydercy" - odcinek 22.Autor komentarza: obserwator pilskiTreść komentarza: Kazek Posada alias Aleksander Radek nadal ożywia swoją obecnością zasoby sławy i chwały Tygodnika Nowego, mimo, że już odszedł był na zielone łąki niebieskie. Ale w ostatnim numerze Tygodnika Nowego tkwi w stopce redakcyjnej jako Zbigniew Noska.Data dodania komentarza: 18.04.2025, 19:03Źródło komentarza: Historia Piły i okolic w najnowszych książkach Zbigniewa Noski
Reklama
Reklama