Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
To trzeba wiedzieć:
Reklama

Nowa technologia i nauka o dziejach, czyli jak uczą historii w Pile i okolicach

Liczne materiały dydaktyczne, drony, roboty czy drukarki 3D – to wszystko i jeszcze więcej czeka na szkoły, które zakwalifikowały się do projektu „Cyfrowa Szkoła Wielkopolsk@2030”. Wszystko po to, aby uczniowie nauczyli się żyć i pracować w świecie zdominowanym przez nowoczesne technologie.
Nowa technologia i nauka o dziejach, czyli jak uczą historii w Pile i okolicach

Jedną z odpowiedzi na zmieniające się potrzeby uczniów jest projekt Województwa Wielkopolskiego pn. „Cyfrowa Szkoła Wielkopolsk@2030”, bazujący na dobrych doświadczeniach programu „Cyfrowa Szkoła Wielkopolsk@2020”. Jest on realizowany przez Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Poznaniu we współpracy z Ogólnopolskim Operatorem Oświaty i wspierany przez Fundusze Europejskie dla Wielkopolski. To projekt o strategicznym znaczeniu dla regionu. Jego celem jest podniesienie kompetencji kluczowych i cyfrowych na każdym szczeblu kształcenia ogólnego. Ze szkoleń, materiałów dydaktycznych czy nowoczesnego wyposażenia teleinformatycznego, takiego jak laptopy, skanery czy nawet okulary VR skorzysta aż 5 000 nauczycieli i 16 320 uczniów.

Spoglądamy w przyszłość, by uczyć się o przeszłości

Czy nowe technologie mogą wspierać naukę historii? Oczywiście, że tak! Udowadniają to w Szkole Podstawowej im. Powstańców Wielkopolskich w Budzyniu. Pomoże w tym udział w projekcie „Cyfrowa Szkoła Wielkopolsk@2030” w części „Wielkopolska Encyklopedia Cyfrowa”.

To co z mojej perspektywy, jako historyka, najbardziej zmotywowało nas do wzięcia udziału w projekcie, to pogłębianie więzi z naszą małą ojczyzną – mówi Elżbieta Kurkowiak-Pauszek, nauczycielka historii. – W ramach projektu realizujemy dziecięcą encyklopedię cyfrową, z której nasi uczniowie będą mieć możliwość czerpania informacji o swojej miejscowości i umacniania własnej tożsamości historycznej. Zajmujemy się projektem związanym z setną rocznicą powstania straży pożarnej w Budzyniu, a dzięki projektowi mamy szansę utrwalić, to co robimy.

„Wielkopolska Encyklopedia Cyfrowa” to doskonały przykład na to, że nowoczesne technologie mogą pomóc w zachowaniu dziedzictwa kulturowego i historycznego wśród uczniów. To również okazja, aby nauczyć się innowacyjnych technik pozyskiwania informacji z pomocą multimedialnego sprzętu.

Udział w projekcie zapewnił nam profesjonalny sprzęt taki jak aparat fotograficzny z kamerą, statyw czy komputer – kontynuuje nauczycielka Elżbieta Kurkowiak-Pauszek. – Dzięki projektowi i zaangażowaniu naszych uczniów, lokalna historia nie odejdzie w zapomnienie, a będzie częścią ich życia.

Przyszłościowe rozwiązania również w Twojej szkole

Jesteś nauczycielem, rodzicem lub uczniem? Zgłoś swojej placówce, że może wziąć udział w projekcie „Cyfrowa Szkoła Wielkopolsk@2030”! Obecnie trwa rekrutacja do II edycji projektu, a udział w nim jest bezpłatny. Dokumenty rekrutacyjne można składać do 6.12.2024 r. w siedzibie Biura Projektu, ul. Górecka 1 w Poznaniu. Zgłaszać mogą się szkoły prowadzące kształcenie ogólne, na poziomie ponadpodstawowym.

Uczestnictwo w projekcie to doskonała okazja, aby zamienić teorię w praktyczne lekcje korzystania z nowoczesnych technologii, które zaciekawią młodzież. W ramach projektu zaplanowano różnorodne formy wsparcia, takie jak: szkolenia nauczycieli, zajęcia pozalekcyjne, udostępnienie materiałów dydaktycznych, poradnictwo prawne i psychologiczne.

Więcej informacji na stronie: csw2030.pl.



Fb @FunduszeEuropejskiedlaWielkopolski

IG @fundusze_eu_dla_wielkopolski

YT @FunduszeUEdlaWielkopolski

LinkedIn @Fundusze Europejskie dla Wielkopolski

X @funduszeuewlkp

 

 

 

 


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Ostatnie komentarze
Autor komentarza: ?Treść komentarza: Czy w dzisiejszej rzeczywistości genderowej nie powinno się w tytule doniesienia o Janyskiej użyć obywatelyni lub obywatelessa?Data dodania komentarza: 13.06.2025, 12:48Źródło komentarza: Maria Małgorzata Janyska honorowym obywatelem CzarnkowaAutor komentarza: bliny i pielmienieTreść komentarza: Dodatkowo Szalbierz i Furtaressa musieli uiścić 400 zł kosztów sądowych. Do dzisiaj nie mogą się pogodzić z tym. Mimo, że Mścisław Brodala - bohater parszywego artykułu prasowego nie żyje od kilku lat, oni wciąż życzą mu w duchu wszystkiego najgorszego. Podobnie jest z Lemanem, którego Szalbierz poniewiera w swoich plugawych wydawnictwach a udaje obrażoną cnotę, kiedy Leman powoła się na artykuł Szalbierza o spożyciu półtora flaszki i uciesze, że się mógł dochlać koniakiem zakupionym w redakcji na fetę wręczenia pokraki - statuetki zwycięzcy konkursu Kameleon2005, do którego triumfator nie przystąpił. Chlewik trolli i gnomów Czarnego Barana Pikadora od kilku lat rozpisuje się o frustracji Lemana z powodu grzywny, haraczu dla Szalbierza i kosztów sądowych w spreparowanej sprawie wyglądającej na zmowę dwóch przedstawicieli tak zwanej nadbudowy społecznej, jeśli użyjemy marksistowskiej nomenklatury. Leman zapłacił i nie chce mu się choćby nasikać na kwity potwierdzające ten fakt.Data dodania komentarza: 12.06.2025, 15:48Źródło komentarza: „Szydercy” - odcinek 21.Autor komentarza: faktypolskieTreść komentarza: Naczelny odpowiada za wybryki swoich kapusi, stukaczy, donosicieli, nawet kiedy tym kapusiem zamanem jest sam Barabasz. Kiedyś Szalbierz dostał fangę 4000 zł grzywny od sądu razem ze swoją redaktoressą Anną Furtającą. Podobno Furtaressa popełniła a Szalbierz puścił do druku.Data dodania komentarza: 11.06.2025, 17:04Źródło komentarza: „Szydercy” - odcinek 21.Autor komentarza: kurestwieTreść komentarza: Podobno Szalbierz po półtorej flaszki musi zaruchać choćby w zad. Lemanowicz przezornie nie pojawił się w tej chawirze o cechach lupanaru. Zresztą o całej imprezie z ewentualnym poborem gamety dowiedział się z enuncjacji medialnej.Data dodania komentarza: 11.06.2025, 11:39Źródło komentarza: „Szydercy” - odcinek 21.Autor komentarza: RenataTreść komentarza: W czasie, kiedy Ciechanowski został skaptowany na sztyfta redakcji TN, naczelny ucieszył się, bo miał towarzystwo do chlania w pracy flaszek zaćmiewających. CiJa - Robak kochał się nałoić, nawalić, nachlać, przeważnie na krzywy ryj.Data dodania komentarza: 10.06.2025, 13:03Źródło komentarza: „Szydercy” - odcinek 21.Autor komentarza: cząstki dziwneTreść komentarza: Energia nie jest pozytywna ani negatywna. Używanie określeń o zabarwieniu emocjonalnym do pojęć ścisłych, fizycznych jest nieuzasadnione. Jedynym pojęciem fizycznym o zabarwieniu emocjonalnym jest "dziwność" w mikroświecie cząstek elementarnych.Data dodania komentarza: 10.06.2025, 11:33Źródło komentarza: Uśmiech i pozytywna energia!
Reklama
Reklama