Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
To trzeba wiedzieć:
Reklama

Jak sobie poradzili z „Nad Niemnem”?

Kolejna edycja Narodowego Czytania wypadła w sobotę 9 września br. Tym razem padło na 3-tomowe dzieło Elizy Orzeszkowej „Nad Niemnem”. Jak zwykle z tej okazji czytelnia Miejskiej Biblioteki Publicznej w Chodzieży wypełniła się niemal do ostatniego miejsca.
Jak sobie poradzili z „Nad Niemnem”?

Mimo pewnych perturbacji związanych z mnogością imprez tego dnia, zaproszeni goście dotarli w końcu do MBP i zmagania z dziełem Orzeszkowej potoczyły się wg. wcześniej zaplanowanej koncepcji. Bo też pomysł był odważny i nowatorski - współorganizatorzy - młodzież śpiewająca i czytająca z I Liceum Ogólnokształcącego w Chodzieży zapewniła oprawę wydarzenia, które jak podkreślają uczestnicy wypadło niezwykle oryginalnie. W tym roku Orzeszkową wzięła na tapetę, publiczność, ale także chętni samorządowcy: starostowie Mirosław Juraszek i jego zastępca Mariusz Witczuk, przewodniczący rady powiatu Adrian Urbański, burmistrz Jacek Gursz, przewodnicząca rady miejskiej Chodzieży - Mirosława Kutnik oraz wójt gminy Chodzież - Kamila Szejner. Wszystko pod czujnym okiem dyr. LO Reginy Nalepy, polonistki Marleny Michny, a także współorganizatorki z MBP - Justyny Belter i dyr. MBP Honoraty Niemiro.  Wybrane z trzech tomów fragmenty uatrakcyjnione zostały współczesnymi piosenkami i songami m.in. autorstwa niezwykle teraz popularnych Dawida Podsiadły czy Sanah. Zdaniem wielu całość zrobiła się atrakcyjniejsza i zyskała bardziej współczesny wymiar. Jak się okazało, w powieści nie brak też nawiązań do współczesnych problemów kraju takich jak pojęcie patriotyzmu, emancypacja i rola kobiet, emigracja.

Warto wspomnieć, iż do chodzieskiego czytania chętnie włączyła się młodzież, członkowie obsady Teatru 44 oraz przyjaciele biblioteki. Obserwująca wydarzenie publiczność (często o dużo większym doświadczeniu i stażu), niezwykle komplementowała koncepcję i samych organizatorów.

Pik

 



Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Reklama
Reklama